Mini Cooper Forum banner

2015 F55 onderhoud/betrouwbaarheid

1.7K views 8 replies 6 participants last post by  30 ounce  
#1 ·
Ik heb een 2015 vierdeurs hardtop model. Hij heeft 60.000 mijl gereden in de afgelopen 9 jaar, wat niet veel is naar Texaanse maatstaven.

Maar ik heb veel meer reparaties aan deze auto moeten doen dan aan de andere (voornamelijk Japanse) die ik tot nu toe heb gehad. Dit zijn de dingen die ik tot nu toe heb moeten doen.

• remvloeistof spoelen
  • reparatie wastegate klep actuator
  • koelvloeistof spoelen
  • vervang de rubberen striping rond de achterdeuren
  • vervang motorsteunen
  • AC Schrader klep vervanging
  • vervang ruitensproeiervloeistof pomp
  • vervang krukaspoelie en riem
  • vervang AC compressor
  • vervang upstream zuurstofsensor
  • vervang brandstoftank ontluchtingsklep
  • de AC unit heeft nu een ander probleem ontwikkeld en de serviceafdeling vraagt om de vervanging van de blower control module

Wordt dit als normaal beschouwd voor deze auto's? Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. De auto staat in een garage, rijdt minder dan gemiddeld, olieverversing om de 6000 mijl of zo. Ik weet niet zeker wat ik anders zou moeten doen om toekomstige reparaties te voorkomen.

#3 ·
Op basis van de kilometerstand en leeftijd van de auto valt het wel mee. Het spoelen van de remmen en koelvloeistof is iets wat je bij elke auto moet doen, BMW adviseert om de remvloeistof om de 2 jaar te vervangen, maar de meeste mensen doen het om de 3 jaar, de koelvloeistof moet meestal ook minstens om de 5 jaar worden vervangen bij auto's, dus dat is normaal en is eigenlijk gewoon slijtage.

Eerlijk gezegd verbaast het me dat je de waterpomp en thermostaathuis nog niet hebt vervangen, want dat zijn de meest voorkomende problemen met de F55/56 MINI.

#7 ·
Ik heb een 2016 en heb de mijne betrouwbaar bevonden. Er zijn echter een paar ergernissen. De bovenste motorsteun - echt BMW/MINI, doe het beter. Mijn andere steunen zijn prima geweest. In mijn ervaring hebben Europese auto's meer onderhoudsvereisten dan merken uit andere landen, maar aan de andere kant hebben mijn Europese auto's het goed gedaan. Ik heb BMW's gehad met 230.000 km, 190.000 km - ze allebei nog rijdend verkocht, Volvo 230.000 km. Maar ik heb ook Amerikaanse auto's gehad met meer dan 200.000 km.

Ik heb 110.000 km op mijn S-model, dit is wat ik heb gedaan.

• remvloeistof spoelen - weet niet zeker of dit een Europees ding is, maar elke Europese auto heeft om de 2-3 jaar spoelingen gehad - mijn Amerikaanse truck heeft geen aanbeveling.
  • koelvloeistof spoelen - alle auto's zouden dit tegenwoordig na ongeveer 10 jaar moeten doen
  • alleen de bovenste motor 2x vervangen
  • brandstoftank ontluchtingsklep vervangen - dit kan een verlengde garantie hebben - de mijne had dat
  • EAC-sensor op radiator - garantie vervangen
  • Bougies - 2x
  • Voor- en achterremmen bij 80.000 km
  • Accu in 2019 - had langer mee moeten gaan - de huidige is nog steeds sterk
  • Olie verversen

#9 · (Edited)
Vrouw heeft een f55 (ik heb een f56) en hij is zeer betrouwbaar geweest. We hebben al het onderhoud zelf gedaan, remblokken, vloeistofspoeling, olieverversingen, luchtfilters, bougies. Deze zouden bij elke auto gedaan moeten worden. Remvloeistof moet bij elke remblokvervanging of om de 2 jaar bij elk voertuig worden gespoeld en volledig worden vervangen. Remvloeistof absorbeert na verloop van tijd vocht en wordt na 2-3 jaar aangetast (pedaal wordt zacht en kookpunt verlaagd). De enige niet-onderhoudsproblemen die we hebben gehad, zijn de bovenste motorsteun, die we een paar maanden geleden hebben vervangen bij 130.000 mijl, en kort daarna moest de wastegate worden afgesteld, wat ik zelf heb gedaan. Het leek in het begin ontmoedigend, maar na erin te duiken was het helemaal niet zo moeilijk. Hoewel je wel de scantool nodig hebt die je kan vertellen wanneer deze correct is afgesteld. We hebben geen problemen gehad met de airconditioning en ik zou geen airconditioninggerelateerde dingen als normaal beschouwen. Of de krukaspoelie en de zuurstofsensor. De ruitensproeierpomp is zeer ongebruikelijk.