Mini Cooper Forum banner

Carplay toevoegen aan de basis F55 headunit

1.6K views 5 replies 3 participants last post by  sb2002  
#1 ·
Hallo,

Mijn vrouw heeft onlangs een standaard F55 gekocht met de basis headunit (6,5 inch, niet-aanraakscherm).

Ik heb gegoogeld of het mogelijk is om Carplay toe te voegen en kwam de volgende video tegen die laat zien hoe je een adapter achter de headunit kunt installeren om Carplay weer te geven. De unit in de video lijkt precies dezelfde te zijn als die in de auto van mijn vrouw.

De video staat op het kanaal van The Official Mini Guy, geplaatst op 2 mei 2023 (ik kan geen link toevoegen in mijn 1e bericht).

De adapter is van roadtop.com

Ik heb geprobeerd een adapter te kopen, maar Roadtop vertelde me dat ze geen unit hebben die compatibel is met mijn unit, wat vreemd lijkt op basis van de video, tenzij die in de video een aanraakscherm is.

Er lijken andere vergelijkbare adapters online te koop te zijn, maar ik moet weten welke headunit ik heb. Zou iemand in het forum me dit alsjeblieft kunnen laten weten?

Bedankt allemaal!

Jezz Bennett

Image
Image

#4 ·
Hallo - excuses @sb2002 voor de vertraging in het antwoorden - ik ben weg geweest.
Ik wil niet moeilijk doen, maar waarom zou je het VIN-nummer moeten weten om te begrijpen of het stereo-/entertainmentsysteem kan worden verbeterd met een aftermarket box? Kun je het niet uitwerken op basis van het automodel, de datum van registratie en de bovenstaande foto's?
Bedankt.
Jezz

#6 ·
Sorry - foto's van het voertuig om de carrosserievorm/het model te bevestigen.
Eerste registratie in maart 2019.
Bedankt voor alle hulp. View attachment 88554
View attachment 88553
Hoi - excuses @sb2002 voor de vertraging in het antwoorden - ik ben weg geweest.
Niet moeilijk doen, maar waarom zou je het VIN-nummer moeten weten om te begrijpen of het stereo-/entertainmentsysteem kan worden verbeterd met een aftermarket box? Kun je het niet uitzoeken op basis van het automodel, de datum van registratie en de bovenstaande foto's?
Bedankt.
Jezz
Ik kan informatie verkrijgen van de systemen van BMW op basis van het VIN-nummer van de auto. Kortom, met het VIN-nummer kan ik details krijgen over de specifieke ECU's die in de auto zijn geïnstalleerd door de fabriek en de versie van de firmware die erop is geïnstalleerd.

In de VS dateren we een auto doorgaans niet op basis van wanneer deze voor het eerst is geregistreerd.

Dat gezegd hebbende, op basis van de informatie die u heeft verstrekt, zou ik ervan uitgaan dat uw auto een zogenaamde BIS-headunit heeft. MMI's zijn niet mogelijk met de BIS-headunit omdat de BIS-headunit in feite in het scherm is geïntegreerd. MMI's werken door het signaal tussen de headunit en het scherm te onderbreken en een ander signaal (zoals CarPlay) te verzenden, wat niet kan omdat er geen manier is om het signaal op een BIS-headunit te onderbreken.

Het is mogelijk om andere hardware in een auto te retrofitten die met een BIS-headunit is geleverd, inclusief fabriekshardware die CarPlay native kan ondersteunen, maar de bedrading moet worden aangepast, de vervangende headunit moet correct worden gecodeerd en de headunit zelf en het scherm kunnen duur zijn.

Ik heb velen geholpen met deze retrofit, maar de kosten kunnen een belemmering vormen.