Mini Cooper Forum banner

Probleem met het controlelampje van de motor

7.5K views 1 reply 2 participants last post by  Ncrvelin  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb wat hulp nodig met onze 2016 Mini Cooper SD (B47) voor het volgende dat ik kan proberen.

Ik had een motorstoringslampje dat aanging en bij het scannen krijg ik de volgende codes.

Deze zijn na elke poging om te repareren weer verschenen. Het komt pas na een paar dagen terug als de codes zijn gewist.

Vervangen van de gegolfde slang met een kleine spleet in de luchtinlaat bij de turbo
Nieuwe MAF-sensor en reset adaptaties
Nieuwe gasdruksensor op het DPF
Regen geforceerd, roetniveaus zijn laag
Nieuw luchtfilter met het dunnere fleece

290900 - Luchtmassasysteem gemeten luchtmassa te hoog
290B00 - Luchtmassasysteem gemeten luchtmassa te laag
28EC00 - Uitlaatgasdruk stroomopwaarts omgevingsdruk
2AB600 - Uitlaatgas tegendruksensor voor turbinesignaal te hoog
28DE00 - Uitlaatgas tegendruksensor voor turbocompressorsignaal onwaarschijnlijk

Ideeën voor het volgende dat ik kan bekijken. Bedankt

#2 ·
Ik heb nu hetzelfde probleem. Ben net naar de dealer geweest en ze vertelden me dat de pijp die van de uitlaat naar de druksensor loopt waarschijnlijk verstopt zit en dat dit het probleem veroorzaakt (wat betekent dat de druk op het gaspedaal niet daalt bij het afremmen), en ze vertelden me dat ze een nieuwe pijp en een sensor zouden bestellen, wat in totaal 185 € + btw was (dat zijn de kosten zonder arbeid). Ik weet dat sommige mensen die pijp hebben schoongemaakt, maar ik weet niet zeker hoe ik dat moet doen.