Vele jaren geleden was mijn eerste auto een 1955 Chevy met een 6-cilinder 235 cu in motor, met een 3-versnellingsbak aan de kolom! Geweldige auto! Ik was al een echte motorfanaat, zelfs in mijn tienerjaren en daarvoor, dus besloot ik een 327 V8 in de motorruimte te plaatsen en de 3-versnellingspook op de vloer te zetten! Het eerste wat ik deed was de auto een fel bordeauxrode kleur geven en het klassieke gekruiste vlaggenembleem met "327" aan beide zijden van de voorspatborden (of vleugels zoals jullie Britten zeggen) toevoegen!
Na een weekendavond naar de lokale speedway te zijn gereden voor de races, riep een slimme kerel in een hot rod: hé, heb je een 327 in dat ding? Dus we raceten min of meer weg van het stoplicht en natuurlijk had hij een goede lachbui vanwege mijn onhandige prestaties... het lag vooral aan mij, ondanks dat mijn 6-cilinder niet zo snel was (maar nog steeds een goede motor).
Kortom, na het inbouwen van een nieuwe 327 V8-motor en het verplaatsen van de versnellingspook naar de vloer, en het toevoegen van nep witte zijwanden aan de banden en chromen baby moons aan de wielen (ik kon me geen mooie wielen veroorloven), begon ik te genieten van mijn toenmalige zeer snelle 55 Chevy!
De volgende keer na de races moest dezelfde kerel die me belachelijk maakte, zijn verlies bekennen nadat ik hem totaal had overtroffen! Denk eraan, tot op de dag van vandaag ben ik niet iemand die straatraces doet, maar in mijn tijd waren de stoplichtraces heel gebruikelijk en veilig, zonder problemen!
De man riep naar me en zei: wat is er met je auto gebeurd?....Ik zei: "de motorwissel is nu voltooid!...de badges zijn niet meer nep!" ;-)
Sommige dingen veranderen nooit! LOL!