Mini Cooper Forum banner

Debadging etiquette

26K views 28 replies 18 participants last post by  NBCGLX  
#1 ·
Ik denk erover om de dealer te vragen de voor- en achterste JCW-badges van onze nieuwe Mini te verwijderen wanneer hij aankomt. De zijbadges lijken moeilijker te verwijderen, maar omdat ze kleiner zijn, stoort het me minder.

Zijn er hier veel mensen die hun Mini's aan het debuggen zijn? Is het een veelvoorkomende praktijk in de Mini-gemeenschap?

Dit is onze eerste Mini, dus ik wil niets doen wat als smakeloos wordt beschouwd.

#3 ·
Nee nee nee, laat de badges zitten, we dragen ze met trots. De enige mensen die hun auto's ont-badgen zijn degenen die het basismodel opvoeren om eruit te zien als het sportmodel. Als ik een ont-badgeerde Mini zie, ga ik er automatisch van uit dat het een Mini One is (je kunt niet altijd de remmen etc. zien). Als het een BMW is, is het een 318! Altijd de moeite waard om ze in verlegenheid te brengen!

#6 ·
Nee nee nee, laat de badges, we dragen ze met trots. De enige mensen die hun auto's ontbadgen zijn degenen die het basismodel opvoeren om eruit te zien als het sportmodel. Als ik een ontbadgede mini zie, ga ik er automatisch van uit dat het een mini one is (je kunt niet altijd de remmen etc. zien). Als het een BMW is, is het een 318! Altijd de moeite waard om ze in verlegenheid te brengen!
Niet waar - ik heb een paar topmodel auto's zonder badges gehad... Persoonlijk vind ik dat de kofferbak er schoner uit kan zien zonder een badge en het kan ook minder aandacht trekken.

OP - Ik weet niet zeker of je de voorste JCW-badge kunt verwijderen, want het is onderdeel van de grill en is erop gegoten. Ik denk dat je de grill van een ander model zou moeten veranderen.

#4 · (Edited)
Ik vergat modelverwijdering aan de bestelling toe te voegen, dus ik moest de dealer vragen om de achterkant van mijn Cooper SD te ontbadgen, puur omdat ik de tekst te lang vind en ik het idee van een schone, gladde achterklep leuk vond.

Ik vind dat de mijne er geweldig uitziet, maar ik ben het met je eens - ik zou de badge op de achterklep nog steeds laten verwijderen. Ik ben niet zo geobsedeerd door de badge op de grille, want als je die verwijdert, krijg je de zwarte plastic vorm van waar de badge zou moeten zitten en het ziet er niet erg goed uit.

Ik kan de redenen bedenken waarom je misschien aan een volledige ontbadging denkt, maar ik zou zeggen dat de achterkant de enige plek is waar je het kunt doen zonder het uiterlijk van de auto te beïnvloeden, d.w.z. de grille en de zijschorten.

Even ter aanvulling: mijn auto had na aflevering door de dealer een spookafdruk van de badge... Ze vergaten hem schoon te poetsen, dus zorg er gewoon voor dat er geen vlekken of resten achterblijven voordat je wegrijdt - probeer je achterklep in goed licht onder verschillende hoeken te bekijken.

#14 ·
Ik denk dat de mijne er geweldig uitziet, maar ik ben het met je eens - ik zou het embleem van de kofferbak nog steeds laten verwijderen. Ik ben niet zo geobsedeerd door het embleem van de grille, want als je dat verwijdert, krijg je de zwarte plastic vorm van waar het embleem zou moeten zitten en het ziet er niet erg goed uit.
Ik ging ervan uit dat het embleem aan de voorkant op de een of andere manier in de grille was geklikt. Zoals je zegt, het gaat er raar uitzien als er een stuk zwart plastic is met de omtrek en geen embleem.

Even ter aanvulling - mijn auto werd achtergelaten met een spookachtige afdruk van het embleem nadat de dealer het bij aflevering had verwijderd... Ze vergaten het schoon te poetsen, dus zorg er gewoon voor dat er geen vlekken of resten achterblijven voordat je wegrijdt - probeer je kofferdeksel in goed licht vanuit verschillende hoeken te bekijken.
Bedankt voor de afbeelding. Ik ben van plan om de auto schoon te maken, alle afdichtingsmiddelen te verwijderen en de auto te detailleren zodra hij arriveert. Als de dealer het embleem aan de achterkant verwijdert, zal ik daar extra aandacht aan besteden.

#9 ·
Sorry roet, het is waarschijnlijk helemaal niet waar over jou, maar over het algemeen is het uit mijn ervaring, zoals Johnan zegt. Ongeacht of het waar is of niet, ik kijk naar een ontdaan auto en denk. ' Jammer dat ze geen fatsoenlijke motor konden betalen!' Gewoon ik persoonlijk (maar verwees dit naar mijn vrouw die het er helemaal mee eens is en niet zo van auto's houdt!)

#10 ·
Sorry sooty, het is waarschijnlijk helemaal niet waar over jou, maar over het algemeen is het uit mijn ervaring, zoals johnan zegt. Ongeacht of het waar is of niet, ik kijk naar een ontbadged auto en denk. 'jammer dat ze zich geen fatsoenlijke motor konden veroorloven!' Gewoon ik persoonlijk (maar verwees dit naar swmbo die het er helemaal mee eens is en niet zo in auto's zit!)
Ik ben het ermee eens dat het waarschijnlijk een meerderheid is die wil ontbadgen om het feit te verbergen dat ze een model met een lagere specificatie hebben... We leven in een op imago gericht wereld en het is jammer dat velen een soort schaamte voelen dat ze een model met een lagere specificatie hebben dat ze moeten verbergen...

Ik ken ook veel (waaronder dit forum) die zich beledigd voelen wanneer anderen badges op hun niet-topmodellen zetten, bijvoorbeeld JCW, BMW M, Audi RS S, VW R etc.... om hun auto te laten lijken alsof het hun topmodellen zijn... voor mij is het niet de beste vorm van vleierij als iemand ernaar streeft te hebben wat je bezit, dus probeer het te kopiëren? Niet iedereen verkeert in een fortuinlijke positie om de duurdere auto's te bezitten... :(

#13 ·
Mijn mening is: doe wat je wilt, want het is jouw MINI.

Er zijn een miljoen combinaties waardoor we allemaal geen identieke MINI's hoeven te hebben.

Afgezien van sommige mensen die het embleem van basismodellen verwijderen, zijn er ook mensen met aangepaste MINI's die ook het embleem verwijderen.

De achterste is gemakkelijk te verwijderen met een föhn en tandzijde, daarna goed poetsen. De voorste duurt iets langer, je moet de grille verwijderen, zoals hierboven vermeld, het embleem maakt deel uit van de grille, maar je kunt mogelijk de achterkant verwijderen met een Dremel of iets dergelijks.

#16 ·
De voorkant duurt wat langer, je zult de grill moeten verwijderen, zoals hierboven vermeld, het embleem maakt deel uit van de grill, maar je kunt de achterkant mogelijk verwijderen met een Dremel of iets dergelijks.
In mijn gestoorde OCD-geest moet het voor en achter zijn of helemaal niets. Dit is wat me aan het twijfelen brengt, het is nogal wat moeite voor een bescheiden winst. Met uitzondering van wat subtiele discussie over duurdere auto's, onderschrijf ik @jeremybingham's filosofie om de dingen standaard te houden.

#17 ·
Zoals gezegd, het is je mini, je kunt hem naar eigen smaak aanpassen - dat is het mooie van de auto. Ik ben een triest persoon; had een fiat x1/9 met aangepaste wielen en heb er eeuwen over gedaan om een originele set te vinden, het is gewoon mijn aard, ben ik bang - ik koop alleen een auto waarvan ik de looks geweldig vind zoals hij is - kon hem niet kopen als ik er niet van hield met het oog op het aanpassen ervan (hoe dan ook!). Ik weet dat ik raar ben - er zijn allerlei soorten mensen!

#20 ·
Vele jaren geleden was mijn eerste auto een 1955 Chevy met een 6-cilinder 235 cu in motor, met een 3-versnellingsbak aan de kolom! Geweldige auto! Ik was al een echte motorfanaat, zelfs in mijn tienerjaren en daarvoor, dus besloot ik een 327 V8 in de motorruimte te plaatsen en de 3-versnellingspook op de vloer te zetten! Het eerste wat ik deed was de auto een fel bordeauxrode kleur geven en het klassieke gekruiste vlaggenembleem met "327" aan beide zijden van de voorspatborden (of vleugels zoals jullie Britten zeggen) toevoegen!

Na een weekendavond naar de lokale speedway te zijn gereden voor de races, riep een slimme kerel in een hot rod: hé, heb je een 327 in dat ding? Dus we raceten min of meer weg van het stoplicht en natuurlijk had hij een goede lachbui vanwege mijn onhandige prestaties... het lag vooral aan mij, ondanks dat mijn 6-cilinder niet zo snel was (maar nog steeds een goede motor).

Kortom, na het inbouwen van een nieuwe 327 V8-motor en het verplaatsen van de versnellingspook naar de vloer, en het toevoegen van nep witte zijwanden aan de banden en chromen baby moons aan de wielen (ik kon me geen mooie wielen veroorloven), begon ik te genieten van mijn toenmalige zeer snelle 55 Chevy!

De volgende keer na de races moest dezelfde kerel die me belachelijk maakte, zijn verlies bekennen nadat ik hem totaal had overtroffen! Denk eraan, tot op de dag van vandaag ben ik niet iemand die straatraces doet, maar in mijn tijd waren de stoplichtraces heel gebruikelijk en veilig, zonder problemen!

De man riep naar me en zei: wat is er met je auto gebeurd?....Ik zei: "de motorwissel is nu voltooid!...de badges zijn niet meer nep!" ;-)

Sommige dingen veranderen nooit! LOL!

#21 ·
Ik had een mk4 golf r32; veel 'boy racers' bouwen in het VK diesel- en kleine motoren golfs om zodat ze eruitzien als r32's. Gedurende de hele tijd dat ik hem had, wilde iemand een race als ik stopte voor een stoplicht; zelfs een gezin (3 kinderen achterin) in een mk1 Citroen Picasso probeerde me te racen - zo grappig. Natuurlijk moest ik ze laten zien dat de motor echt een 3.2l v6 was (gechipt, filter en uitlaat ook - niet ik, de vorige eigenaar deed dat!) heel voorzichtig, want ik race niet op de weg! Dat mis ik! Gaf ons veel gegiechel, maar mijn vrouw kreeg een stijve nek!

#28 ·
Het verwijderen van de letters op de achterklep (met name de "Cooper" letters, niet het logo) is eigenlijk wel mooi. Ik begrijp niet waarom auto's hun naam erop moeten hebben staan, het is toch stom!! (zoals het hebben van een permanente "Hallo, mijn naam is..." tag) :ROFLMAO:

Je kunt ook klei gebruiken om de lijm weg te wrijven.