Mini Cooper Forum banner

Aandrijflijn storing bericht (foutcode 1A2004)

12K views 5 replies 4 participants last post by  SoGee79  
#1 · (Edited)
Hallo! Ik ben hier nieuw en heb me aangemeld om hulp te zoeken bij het uitzoeken wat er mis zou kunnen zijn met mijn 2015 MINI Cooper.

Ruim een maand geleden verscheen er een melding met de tekst “aandrijflijnstoring, doorrijden mogelijk etc.”, het bericht duurde ongeveer 10 seconden en verdween toen. Er was geen verandering in het rijden of enig geluid uit de auto. Het bericht was 2 keer verschenen (met ongeveer 2 weken ertussen) voordat ik mijn auto liet nakijken, ze hebben hem gescand en vonden een foutcode (1A2004) elektrische ventilator, activering. Ze deden een diagnostische test en ontdekten dat de elektrische ventilator functioneert bij alle snelheden, ze keken naar de bedrading en vonden niets/geen schade door knaagdieren, maar ze ontdekten wel dat er wat corrosie was op de afsnijrelais (DME en vermogensmodule), en TSB voor de foutcode van de koelventilator, die aangaf dat er een software-update uitgevoerd moest worden.

Ze hebben de relais vervangen en de software van de auto geüpdatet.

Ongeveer 2 weken later kwam dezelfde melding weer. Ik breng de auto terug en laat hem scannen, het is dezelfde foutcode (1A2004). Ze weten niet wat het is, kunnen niets vinden, de code/melding verdwijnt dus is niet aanwezig.

Gisteren verscheen de melding weer, ik merk dat hij ongeveer om de twee weken verschijnt. De melding is tot nu toe in totaal 4 keer verschenen.

Mijn auto heeft net 40.000 mijl gereden, dit is de eerste keer dat er een melding/iets gebeurt, ik heb de batterij een keer moeten vervangen etc., maar dat is het.

Ik ben echt zuinig op mijn auto, dus ik merk de kleinste dingen op, hier zijn een paar andere dingen die ik heb opgemerkt;

1. Er zijn een paar keer geweest dat de airco warme lucht blies, en toen begon hij koud te worden.
  2. Ik rijd niet veel, dus als hij een dag of 2 staat, ga ik hem starten en heeft hij een moeilijke start, maar als ik rondrijd, parkeer, naar de winkel ga etc., en hem aanzet, heeft hij geen moeilijke start.
  3. Een tijdje geleden gebeurde dit ook een paar keer; ik startte mijn auto, zette hem in de achteruit en het klonk alsof hij zou afslaan. Dit is sindsdien niet meer gebeurd.

Alle hulp/of ideeën over wat het zou kunnen zijn van iemand die dit probleem heeft gehoord/of gehad, zou zeer gewaardeerd worden. Bedankt!

#6 ·
Hallo! Ik ben hier nieuw, ik ben lid geworden op zoek naar hulp om erachter te komen wat er mis zou kunnen zijn met mijn MINI Cooper uit 2015.

Meer dan een maand geleden verscheen er een melding met de tekst "aandrijflijn storing, doorrijden mogelijk etc.", de melding duurde ongeveer 10 seconden en verdween toen. Er was geen verandering in het rijden of enig geluid uit de auto. De melding was 2 keer verschenen (ongeveer 2 weken ertussen) voordat ik mijn auto liet nakijken, ze hebben hem uitgelezen en een defecte code gevonden (1A2004) elektrische ventilator, activering. Ze hebben een diagnostische test uitgevoerd en ontdekten dat de elektrische ventilator op alle snelheden functioneert, ze hebben de bedrading bekeken en niets gevonden/geen knaagschade, echter vonden ze wel wat corrosie op het afschakelrelais (DME en power module), en een TSB voor de defecte koelventilatorcode, die aangaf een software-update uit te voeren.

Ze hebben het relais vervangen en de software van de auto bijgewerkt.

Ongeveer 2 weken later verscheen dezelfde melding opnieuw. Ik breng de auto terug en laat hem uitlezen, het is dezelfde defecte code (1A2004). Ze weten niet wat het is, kunnen niets vinden, de code/melding verdwijnt dus hij is niet aanwezig.

Gisteren verscheen de melding opnieuw, ik merk dat hij ongeveer elke twee weken opduikt. De melding is tot nu toe in totaal 4 keer verschenen.

Mijn auto heeft net 40.000 mijl bereikt, dit is de eerste keer dat er een melding/iets is gebeurd, ik heb de batterij één keer moeten vervangen etc., maar dat is het.

Ik behandel mijn auto echt als een baby, dus ik merk de kleinste dingen, hier zijn enkele andere dingen die ik heb opgemerkt;

1. Het is een paar keer gebeurd dat de airconditioning warme lucht blies, en daarna begon af te koelen.
  2. Ik rijd niet veel, dus als hij een dag of 2 stilstaat, start hij moeilijk, maar als ik rondrijd, parkeer, naar de winkel ga etc. en hem start, start hij niet moeilijk.
  3. Een tijdje geleden gebeurde dit ook een paar keer; ik startte mijn auto, ik zette hem in de achteruit, en het klonk alsof hij zou afslaan. Dit is sindsdien niet meer gebeurd.

Elke hulp/of idee wat het zou kunnen zijn van iemand die dit probleem heeft gehoord/of gehad, zou zeer gewaardeerd worden. Bedankt!
Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde fout met de koelventilator en dezelfde stappen die tot nu toe zijn genomen. Heb je het ooit opgelost?