Mini Cooper Forum banner
41 - 60 of 158 Posts
Dit werkt, maar alleen voor de navigatie-eenheid. Ik heb het gevoel dat KOMBI (60) wat codering nodig heeft, maar Bimmercode ondersteunt het niet, het moet via esys gedaan worden
Dat is vreemd, ik herinner me dat het moeilijk was om de lounge- en sportthema's te vinden. Omdat de mijne vergelijkbaar met die van jou is bijgewerkt, zal ik de stappen dubbel controleren als ik in mijn auto stap.

Dat is vreemd, ik herinner me dat het moeilijk was om de lounge- en sportthema's te vinden. Omdat de mijne vergelijkbaar met de jouwe is bijgewerkt, zal ik de stappen dubbel controleren als ik in mijn auto stap.
Ja jongens, ik heb dat menu en het werkt prima in lounge, sport of afhankelijk van de sportmodus, maar het cluster op het stuurwiel toont ook niet de nieuwe ui... vandaag zal ik met esys-codering controleren of er een specifieke optie is om dit te doen.

Ja jongens, ik heb dat menu en het werkt prima in de lounge, sport of afhankelijk van de sportmodus, maar het cluster op het stuurwiel toont ook niet de nieuwe ui... vandaag zal ik met esys coding controleren of er een specifieke optie is om dit te doen.
Oh, heb je ook een digitale cluster-retrofit gedaan? Het spijt me, dat heb ik misschien gemist in je berichten

De mijne is een model van eind december 20 en elektrisch, wat betekent dat ik geluk heb gehad dat de cluster standaard is gemonteerd. Nu moet ik weten of het een ID-versie heeft die ik moet coderen. Ik ben bezig geweest met esys en token generator. De pc-software moet echter nog worden verbeterd. Alle firmware, bootloader en coderingsgegevens zijn succesvol bijgewerkt naar 03-21 voor alle betrokken componenten 😀

De mijne is een model van eind december 20 en het is elektrisch, wat betekent dat ik het geluk had om de cluster standaard te hebben. Nu moet ik weten of het een ID-versie heeft die ik moet coderen. Ik ben bezig geweest met esys en token generator. De pc-software moet echter nog worden bijgewerkt. Alle firmware, bootloader en coderingsgegevens zijn succesvol bijgewerkt naar 03-21 voor alle betrokken componenten 😀
Nieuws over het updaten van de cluster? Ik sta op het punt mijn SE te flashen

EDIT: Hetzelfde hier als @hyperdart. Succesvol flashen van KOMBI, BDC en HEADUNIT, maar de coderingsopties hieronder werken de digitale cluster niet bij naar de ID6-theming. Dit moet een SE-ding zijn.

HMI_MAIN_MENU_VERSION = modern
HMI_ID_VERSION = id6_light

Om de cluster bij te werken, moet u uw voertuig FA wijzigen met behulp van E-Sys en vervolgens de HU en KOMBI FDL's naar de standaardinstellingen VO coderen.

U moet de productiedatum wijzigen van 0720 naar 0321 en de modelcode van XP33 naar 13DJ (gebruik voor het Europese SE-model 11DJ).

U kunt de FA terugflashen naar de originele zodra de cluster is bijgewerkt.

Opmerking: de bovenstaande modelcodes zijn voor de 2022 SE. Andere modellen hebben hun eigen unieke code.
Om de cluster bij te werken, moet u uw voertuig FA wijzigen met behulp van E-Sys en vervolgens de HU en KOMBI FDL's naar de standaardinstellingen VO coderen.

U moet de productiedatum wijzigen van 0720 naar 0321 en de modelcode van XP33 naar 13DJ (gebruik voor het Europese SE-model 11DJ).

U kunt de FA terugflashen naar de originele zodra de cluster is bijgewerkt.

Opmerking: de bovenstaande modelcodes zijn voor de 2022 SE. Andere modellen hebben hun eigen unieke code.

Mijn digitale cluster heeft onderdeelnummer 62105A33B70.

Het is de nieuwste revisie. vervangt 6WB die niet meer wordt geproduceerd!

Dezelfde procedure?

Mijn auto is JCW, geen SE!

Mijn digitale cluster heeft onderdeelnummer 62105A33B70.

Het is de nieuwste revisie. vervangt 6WB die niet meer wordt geproduceerd!

Dezelfde procedure?
Als het dezelfde KOMBI en HU is als de 2021 en 2022 SE's, zou ik aannemen dat het proces hetzelfde is. VO-codering zet een module simpelweg op zijn standaard coderingswaarden op basis van de waarden die uit de FA worden gelezen.

Zodra je de nieuwe FA op je voertuig hebt gecodeerd, moet je er alleen op letten dat je alleen de KOMBI en HU VO codeert. VO-codering van andere modules kan hun functionaliteit beïnvloeden.

Terwijl mijn FA nog gecodeerd was met 0321 en 13DJ, probeerde ik mijn koplampen en KAFAS VO te coderen om 8S4 (variabele lichtdecodering) te verwijderen, en verloor ik de controle over mijn mistlampen omdat de nieuwe 2022 Mini's geen mistlampen meer hebben. Het herstellen van de originele FA en het opnieuw VO coderen van die modules herstelde de functionaliteit van de mistlampen. Om deze reden zou ik aanraden om de originele FA terug te zetten in het voertuig zodra de codering is voltooid.

De video hieronder legt het FA / VO-coderingsproces goed uit. Je kunt alles voor minuut 12 negeren.

Als het dezelfde KOMBI en HU zijn als de SE's van 2021 en 2022, neem ik aan dat het proces hetzelfde is. VO-codering zet een module simpelweg op zijn standaard coderingswaarden op basis van de waarden die uit de FA worden gelezen.

Zodra je de nieuwe FA op je voertuig hebt gecodeerd, moet je er alleen op letten dat je alleen de KOMBI en HU VO codeert. VO-codering van andere modules kan hun functionaliteit beïnvloeden.

Terwijl mijn FA nog gecodeerd was met 0321 en 13DJ, probeerde ik mijn koplampen en KAFAS VO te coderen om 8S4 (variabele lichtdecodering) te verwijderen, en verloor ik de controle over mijn mistlampen omdat de nieuwe Mini's van 2022 geen mistlampen meer hebben. Het herstellen van de originele FA en het opnieuw VO-coderen van die modules herstelde de functionaliteit van de mistlampen. Om deze reden zou ik aanraden om de originele FA terug te zetten in het voertuig zodra de codering is voltooid.

De video hieronder legt het FA / VO-coderingsproces goed uit. Je kunt alles voor minuut 12 negeren.

Iemand moet deze procedure op afstand voor mij uitvoeren!
Mijn kennis van programmeren is beperkt!

Oh, dat is geweldig, het ziet er prachtig uit, is de nieuwe UI niet geweldig? Ik bedoel, ik vind de vorige generatie leuk, het zag er cool uit, maar dit is gewoon meer up-to-date, en dan kun je het veranderen in sport- en lounge-thema's. Ik ben jaloers op je digitale cluster, mijn auto wordt in december teruggebracht en ik krijg geen andere mini, alleen omdat ik een iets grotere auto nodig heb, maar ik geniet zeker van mijn leenauto, want mijn airbaglampje ging branden en ze moeten de sensor in de stoel vervangen, net iets sneller dan mijn MINI, ongeveer drie seconden sneller naar 60 km/u, lol
74742

41 - 60 of 158 Posts