Mini Cooper Forum banner

Is er een manier om in neutraal te schakelen zonder de motor aan te zetten?

6.9K views 6 replies 4 participants last post by  rod.plumb  
#1 ·
Heeft mijn 2023 F57 LCI2 een manier om in de neutraalstand te schakelen zonder de motor aan te zetten? Soms wil ik hem gewoon een paar meter verplaatsen om te detailen of wat dan ook en zou ik hem graag gewoon kunnen duwen. Ik begrijp dat er een treklipje onder de pookhoes zit voor noodgevallen, maar dat is niet wat ik zoek.

#2 ·
Hallo

Kan ik ervan uitgaan dat het een automaat is? Ik weet het niet zeker, maar kunt u de ontsteking aanzetten (zonder uw voet op de rem te zetten, anders start de motor)? Zodra de ontsteking aan staat, zou u de versnellingspook op de normale manier in de neutraalstand moeten kunnen zetten. Waarschijnlijk moet u de deur sluiten en uw voet op de rem zetten, omdat de auto bang zal zijn om weg te rollen.

Excuses als ik het mis heb. Auto's krijgen tegenwoordig zulke oppassers.

#4 ·
#7 ·
Heeft mijn 2023 F57 LCI2 een manier om in neutraal te schakelen zonder de motor aan te zetten? Soms wil ik hem gewoon een paar meter verplaatsen om te detailleren of wat dan ook en zou ik hem graag gewoon kunnen duwen. Ik begrijp dat er een treklipje onder de schakelhendel zit voor noodgevallen, maar dat is niet wat ik zoek.
Hoi
Het is al een tijdje geleden en misschien heb je het al opgelost, zo niet, dan is dit wat je moet doen. Je moet de luchtfilterbehuizing verwijderen, daaronder zou je een module bovenop de automatische versnellingsbak moeten vinden. Als je goed kijkt, zie je een korte stang met twee platte kanten die uit de module steekt. De platte kant neemt een steeksleutel, plaatst de sleutel op de stang en draait, geloof ik, met de klok mee tegen de weerstand in totdat deze op zijn plaats vergrendelt op ongeveer 30 graden van de oorspronkelijke positie, je hebt nu de 'parkeerpal' losgemaakt en de auto staat in neutraal. OPMERKING: ZORG ERVOOR DAT DE CONTACTSLEUTEL NIET IN DE BUURT VAN DE AUTO IS. Succes.