Mini Cooper Forum banner

JCW-onderhoud

11K views 9 replies 5 participants last post by  Remy  
#1 ·
Hallo allemaal

Ik overweeg om een volledig uitgeruste JCW te kopen. Ik heb een vraag over onderhoud.
Mijn vrouw had een Cooper S en reed heel weinig kilometers. In 3 jaar tijd is hij niet één keer onderhouden, omdat hij geen 12.000 mijl had gereden - ze heeft hem uiteindelijk ingeruild.

Als ik er een ga kopen, wilde ik een servicepakket nemen, maar ik vroeg me af of het de moeite waard is - aangezien ik weinig kilometers rijd - waarschijnlijk ongeveer 6.000 per jaar. Ik wil niet betalen voor iets dat niet gebruikt gaat worden als het hetzelfde is als bij mijn vrouw - d.w.z. geen onderhoud tot 12.000 mijl gereden.

Alle hulp/gedachten zouden worden gewaardeerd.

Proost

#3 ·
Eens, geen behoefte aan het service pack. Het is in de eerste plaats een manier voor de dealers om vroeg geld te verdienen en de best mogelijke uitkomst voor de klant is in de meeste gevallen dat je quitte speelt.

Koop je nieuw? Er zijn behoorlijke besparingen op 3-6 maanden oude demonstratiemodellen / directieauto's.

#4 ·
Eens, geen behoefte aan het servicepakket. Het is in de eerste plaats een manier voor de dealers om vroeg geld te verdienen en de best mogelijke uitkomst voor de klant is in de meeste gevallen dat je quitte speelt.

Koop je nieuw? Er zijn behoorlijke besparingen op 3-6 maanden oude demonstratiemodellen / auto's van managers.
Hoi ja, ik ga nieuw kopen. Ik heb momenteel een volledig uitgeruste Mk8 Fiesta ST. Nieuw gekocht en zal dat inruilen. Het is mijn bedoeling om de JCW te houden. Maar als het onderhoudsschema nog steeds 12000 mijl is en ze het pas dan aanraken, dan heeft het servicepakket, zoals je zegt, geen zin. Mijn vrouw had het servicepakket en het is nooit gebruikt in de 3 jaar dat ze de cooper s had - ze zouden het pas aanraken als hij 12k had gereden. Dus het was complete geldverspilling

#9 ·
De UK Mini-service vermeldt duidelijk twee jaar of 18000 mijl, afhankelijk van wat het eerst komt, maar de mijlen etc. kunnen veranderen door de manier waarop u rijdt. Geen enkele Mini had 3 jaar mogen blijven staan. Maar de tlc is pure geldverspilling, tenzij u veel kilometers maakt.