Mini Cooper Forum banner

Mini Media XL vs. Mini Visual Boost geluidskwaliteit

26K views 33 replies 15 participants last post by  shineywheels  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik ben onlangs overgestapt van een 2016 F56 Cooper met het Media XL-pakket naar een 2016 F56 Cooper S. Bij het bestellen werd mij verteld dat de belangrijkste verschillen tussen de twee opstellingen waren dat de XL natuurlijk een groter scherm heeft, evenals een harde schijf. Er was geen verschil in geluidskwaliteit, aangezien de luidsprekers hetzelfde waren. Ik geloofde hen.

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de geluidskwaliteit van de XL, in die mate dat ik al mijn favoriete albums op de harde schijf zette en ernaar uitkeek om te rijden om gewoon naar mijn muziek te luisteren. Het geluid is absoluut een van de betere die ik heb ervaren, een vol, rijk geluid. Een van de dingen die me het meest imponeerde, was dat het geluid zo was bij de meeste volumes, zelfs als het heel zacht stond.

Helaas klinkt de nieuwe auto met de Visual Boost-opstelling totaal anders – een dun, blikkerig geluid, zonder diepte en verre van een plezier om naar te luisteren – het klinkt bijna net zo slecht als de standaardopstelling die ik in mijn R56 had. Er is bas, maar bijna geen middenbereik en blikkerige hoge tonen. Ik heb een foto gemaakt van de geluidsinstellingen van de XL-opstelling en ze opnieuw gebruikt in de Visual Boost op de dag dat ik de auto ophaalde, dus daar is geen verschil.

De muziek is hetzelfde, zij het van een Mini USB-stick in plaats van van de harde schijf. Het geluid is identiek bij het luisteren naar de radio, dus ik denk niet dat het het verschil is tussen een harde schijf en een stick.

De vraag die ik heb is... is dit normaal, d.w.z. heeft het XL-systeem andere luidsprekers/versterker dan de Visual Boost, of klinkt het alsof mijn auto problemen heeft? Ik ben echt teleurgesteld en wou dat ik weer voor het XL-systeem had gekozen, ook al gebruik ik de navigatie zelden.

#4 ·
Voor zover ik weet uit het lezen van de forums, zijn de luidsprekers hetzelfde voor zowel XL als Visual Boost, dus een beetje verrast dat je zei dat het XL-systeem beter klinkt... Heb je gespeeld met de Bass/Treble instellingen voor gebruik met USB (ik denk dat ze apart zijn voor verschillende bronnen)?

#5 ·
Voor zover ik weet uit het lezen van de forums, zijn de luidsprekers hetzelfde voor zowel XL als Visual Boost, dus een beetje verrast dat je zei dat het XL-systeem beter klinkt...

Heb je gespeeld met de Bass/Treble instellingen voor gebruik met USB (ik denk dat ze apart zijn voor verschillende bronnen)?
Dat was mijn begrip ook.

Het punt is, het is niet alleen beter, ze liggen mijlenver uit elkaar - het verschil tussen genieten van de muziek en niet.

Ik heb alle geluidsinstellingen gecontroleerd, zowel voor de radio als voor de cd (Bass / treble etc.). Ik weet niet zeker of er nog andere zijn die ik gemist heb?

Omdat ik de met XL uitgeruste auto een paar duizend mijl heb gereden, heb ik zo'n beetje de hele afspeellijst beluisterd, waardoor het vergelijken van de verschillende geluiden gemakkelijker werd.

Ik ben hier echt bezorgd over, de XL klonk briljant:(

#7 ·
Ik denk dat je de bas en treble moet aanpassen wanneer de usb is geselecteerd en wordt gebruikt om het aan te passen voor die media als ik me goed herinner. Misschien de moeite waard om te controleren.

Verzonden vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Bedankt, dat heb ik al geprobeerd op de USB en radio.

Om het perfecte geluid van de XL-opstelling te krijgen, heb ik de bas- en treble-instellingen 3 streepjes voorbij het middelpunt op de schaal. Dezelfde instelling met Visual Boost resulteert in nauwelijks bas, dun middenbereik en veel 'tiss tiss' treble. Heel vreemd.

#11 ·
Luidsprekers hebben membranen die vibreren en zo geluidsgolven produceren. Wanneer ze nieuw zijn, zijn ze stijver en hebben ze meer "sap" nodig om geluid te produceren. Na verloop van tijd worden ze soepeler. Net als nieuwe schoenen moet het leer een beetje soepeler worden :)

Hoewel in dit geval het visuele boost-geluidssysteem in feite slecht is. Het slechtste dat ik in vele jaren in een auto heb gehad. Ze zouden op zijn minst een paar tweeters moeten plaatsen om het geluidsbeeld te verbeteren... Zo teleurgesteld.
Bedankt daarvoor, je leert elke dag wel iets :)

#12 ·
Om het zo anders te laten klinken, moet het 1 van 2 dingen zijn: ofwel je hebt een defecte head unit / versterker / luidspreker of het verschil tussen de 2 head units gaat verder dan alleen de head units. Het zouden verschillende versterkers, luidsprekers kunnen zijn, zelfs luidsprekerbevestigingen kunnen een groot verschil maken.

Ik ben het ermee eens dat luidsprekers een inloopperiode nodig hebben, maar het verschil mag niet volledig merkbaar zijn in deze mate zoals hierboven beschreven.

Ik zou naar de autogarage gaan en je systeem direct vergelijken met andere in de garage met dezelfde opstelling en kijken of het vergelijkbaar is, zo ja, dan is het niet defect, dan zou het het laatste zijn met het gebruik van andere componenten dan de head unit.

#16 ·
Om het zo anders te laten klinken, moet het een van de twee dingen zijn: ofwel heb je een defecte head unit / versterker / luidspreker, ofwel gaat het verschil tussen de 2 head units verder dan alleen de head units. Het zouden verschillende versterkers kunnen zijn, luidsprekers, zelfs luidsprekerbevestigingen kunnen een groot verschil maken.

Ik ben het ermee eens dat luidsprekers een inloopperiode nodig hebben, maar het verschil mag niet volledig merkbaar zijn in deze mate zoals hierboven beschreven.

Ik zou naar de autogarage gaan en je systeem direct vergelijken met andere in de garage met dezelfde opstelling en kijken of het vergelijkbaar is, zo ja, dan is het niet defect, dan zou het het laatste zijn met het gebruik van andere componenten dan de head unit.
Ik ben het ermee eens, hoewel de luidsprekers in de loop van de tijd zullen verbeteren, is het onwaarschijnlijk dat er een enorme sprong in de geluidskwaliteit zal zijn.

Het bezoek aan de dealer is een geweldig idee, ik zal me inspannen om binnenkort een bezoek te brengen en te vergelijken.

#14 ·
Welnu, XL of Visual Boost hebben vier midrange-luidsprekers (4") en twee subwoofers onder de stoel (6,5"), dus zouden hetzelfde moeten klinken. Het enige andere verschil dat ik kan bedenken, is dat de S Active Sound heeft. Dit is een vals motorgeluid dat via de luidsprekers wordt gepompt (en ik durf te wedden dat het, net als 50% van alle autofuncties, is om de auto "sportiever" te maken). Dus is het echt slecht met de motor uit of alleen als de motor draait?

#17 ·
Nou, XL of Visual Boost hebben vier midrange speakers (4") en twee subwoofers onder de stoel (6,5") dus zouden hetzelfde moeten klinken. Het enige andere verschil dat ik kan bedenken is dat de S active sound heeft. Dit is een vals motorgeluid dat door de speakers wordt gepompt (en ik durf te wedden dat het, net als 50% van alle autofuncties, is om de auto "sportiever" te maken). Dus is het echt slecht met de motor uit of alleen als de motor draait?
Zo begreep ik de systemen, dat de speakers hetzelfde zijn.

Er is een verbetering in de geluidskwaliteit als de auto stilstaat (met de motor draaiende), alleen in die mate dat je meer bas kunt voelen. Als je onderweg bent, kun je een beetje bas detecteren (met die instelling omhoog), maar die wordt gedomineerd door veel treble. Er is niet het volledige geluid dat ik gewend was, ongeacht het volume waarop de head unit stond.

Ik dacht dat het valse motorgeluid via een aparte speaker achterin de auto ging?

#18 ·
Mijn enige vraag aan jou is, als je zoveel van muziek houdt, waarom heb je dan geen H/K gekozen?

Visual Boost plus H/K is £800(ish) met XL Media voor £1800, dus nog steeds een besparing ten opzichte van de Media XL.
Dat is een goede vraag. Toen ik de Mini F56 Cooper proef reed, was ik erg onder de indruk van de geluidskwaliteit die werd aangeboden en besloot ik niet te upgraden naar de HK-opstelling.

Bij het wisselen van auto werd ik geadviseerd dat de Visual Boost dezelfde geluidskwaliteit had als het XL-systeem en ik geloofde dat, omdat ik eerder tevreden was, ik niet hoefde te upgraden. Als ik het had geweten, had ik het HK-systeem geconfigureerd, of was ik teruggegaan naar de XL:(

#21 ·
Ik weet dat je de lichtere A-stijl kunt krijgen met de HK tweeter grill, heb de zwarte A-stijl nog niet te koop gezien en dan de OEM tweeter erin zetten, maar ik weet niet zeker of de Visual Boost versterker het aankan of niet. Hetzelfde met de center speaker, ik weet gewoon niet of de versterker correct zou werken of niet.

#26 ·
Nee. Alle modellen krijgen basiseenheden onder de twee voorstoelen. Kijk aan de buitenkant van elke stoel, d.w.z. tussen de stoelrail en de dorpel, je ziet het rooster en een paar stevige schroeven.
Ik denk dat ik ergens gelezen heb dat je bij de basisgeluidseenheid de subwoofers onder de stoel en de visual boost, XL Media en HK niet krijgt... Ik laat me graag corrigeren :)

#28 ·
Snineywheels heeft gelijk:
basismodel is één luidspreker in elke voordeur en basunits onder de stoelen, (4) vis boost is een extra luidspreker achterpaneel totaal 6) dan glorieus hk-systeem. Luidsprekers in overvloed, midden- en tweeter achterpanelen midden voordeuren tweeters in a-stijlen midden en tweeter middenconsole dan twee luidsprekers onder de stoelen. 12_totaal.

#29 ·
Ik wou dat ze in ieder geval tweeters in de A-stijl hadden opgenomen, in ieder geval op alle niveaus. Het geluidsbeeld zou zoveel beter zijn. Weet iemand wat het wattage-vermogen is van de niet-HK-hoofdeenheid?

#30 ·
Heeft iemand hier ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb een 2017 met visual boost en zowel bluetooth als USB zijn stil en drijven de grotere luidsprekers onder de stoelen niet aan. Ik kan echt mooi geluid krijgen van mijn telefoon met een 3,5 mm aux-kabel bij gebruik van een muziek-app met goede toon-, EQ- en voorversterkerinstellingen (PowerAmp voor Android). Het klinkt eigenlijk verrassend goed.

Bluetooth en USB: ik kan niet eens zeggen of de vloerluidsprekers werken, tenzij ik mijn hand op het rooster leg om wat trillingen te voelen. Het is jammer om een kabel te moeten gebruiken en alle functionaliteit van het dashboard en de bedieningselementen op het stuurwiel te verliezen.

#33 · (Edited)
Ik heb mijn auto met Visual Boost nu ongeveer 10 dagen. Het kostte me even om uit te zoeken hoe ik een redelijk geluid met bluetooth kon krijgen.

Als je Android gebruikt, kun je heel dicht in de buurt komen van de Aux-kabel met een goede muziekspeler-app zoals PowerAMP. Ik denk dat er een proefversie is, ik heb er een tijdje geleden $7 voor betaald. Dat heeft toonregelaars en een 6- tot 10-bands equalizer (afhankelijk van de telefoon) en een preamp boost-schuifregelaar. Met de standaard radio bas en treble met 70 - 90% versterkt in visual boost en PowerAMP die op de achtergrond op mijn telefoon draait, is het niet te onderscheiden van Aux In.

Image

Je moet er wel voor zorgen dat de muziek-app op de achtergrond draait/resident is. Anders laat de auto de telefoon generieke, niet-versterkte weergave gebruiken, die vlak en levenloos is zonder bas. Ik ben nu best tevreden met mijn stereo.

Het enige andere dat ik in de auto heb gedaan, was een snelheidsinstelling in de toonregelaars van de auto. Ik heb in feite adaptieve volume uitgeschakeld door de snelheidsschuifregelaar naar 0 te schuiven. De volume neemt dus niet toe met hoe hard de motor wordt belast. (weet niet zeker of het laatste stuk nodig is, maar de Mini is stil en luxueus in vergelijking met mijn MX5, dus ik heb geen adaptieve volumeregeling nodig)

Kan je niet helpen met iPhone. Ik weet niet of iTunes, dat de meeste mensen gebruiken, uitgebreide toonvormingsregelaars heeft of niet, maar sommige derden zouden dat wel kunnen als Apple ontwikkelaars toegang geeft tot die functies.

#34 ·
Kan je niet helpen met de iPhone. Ik weet niet of iTunes, dat de meeste mensen gebruiken, uitgebreide toonvormingsregelaars heeft of niet, maar sommige derden zouden dat wel kunnen hebben als Apple ontwikkelaars toegang geeft tot die functies.
iPhone SE is heel eenvoudig en zoals gewoonlijk bij Apple-producten logisch. Als je de volumeregeling aan de zijkant van de iPhone indrukt terwijl er geen muziek wordt afgespeeld, wordt de beltoon aangepast. Speel muziek af via de luidsprekers en dezelfde volumeregeling past nu het luidsprekervolume aan. Speel muziek af via een koptelefoon en dezelfde bedieningselementen passen het koptelefoonvolume aan. Speel muziek af via bluetooth en dezelfde bedieningselementen passen het bluetooth-volume aan. Het houdt dus verschillende volumes aan voor elke afspeelmethode. Ik kan het bluetooth-volume gemakkelijk luider maken dan wanneer ik muziek afspeel via mijn iPod die via USB is aangesloten. Ik rip muziek met Apple lossless (ALAC). Wat ik niet kan doen, is de vreselijke kwaliteit van standaard (d.w.z. niet aptX) bluetooth compenseren. Ik gebruik het alleen als ik TomTom-navigatie op de telefoon gebruik en zelfs dan stop ik vaak de muziek uit frustratie over de kwaliteit. Ik vraag me af of mp3/bluetooth deel uitmaakt van het probleem.