Mini Cooper Forum banner

Roetfilter

21K views 7 replies 3 participants last post by  jeremybingham  
#1 ·
Net een Vauxhall Astra diesel stationwagen besteld voor de hond (de teef komt absoluut niet in de mini) en de verkoper begon over dieselpartikelfilters. Nog nooit van gehoord, maar het zette me aan het denken, want de mini zal er een hebben. Weet iemand of de mini een actieve of passieve heeft? En als je de top 5 tips leest voor de verzorging van het roetfilter, is nummer 1: sneller rijden, dus als iemand op zoek is naar een excuus om het gaspedaal in te trappen ......

#2 ·
Hee hee; dpf's regenereren op bepaalde tijden na zoveel rijden; dus blijkbaar heb je een goede run nodig, d.w.z. meer dan 20 minuten met een goede constante snelheid, d.w.z. een Italiaanse tune-up op een snelweg komt in je op. Daarom hebben we benzine voor de hond gekocht; Dacia Duster! Blij dat we het gedaan hebben gezien de staat van de bekleding!

#3 ·
Hee hee; dpf's regenereren op bepaalde tijden na zoveel rijden; dus blijkbaar heb je een goede rit nodig, d.w.z. meer dan 20 minuten met een goede constante snelheid, d.w.z. een Italiaanse tune-up op een snelweg komt in me op. Daarom hebben we benzine gekocht voor de hond; Dacia Duster! Blij dat we dat gedaan hebben gezien de staat van de bekleding!
Ja, mijn Duitse herder besloot dat ze mijn leren stoelen wilde opeten. Gelukkig was het de achterkant, dus niet zo erg. Heb het afgelopen weekend afgeplakt met zwart elektriciteitstape in de hoop dat de garage er morgen niet op let als ik hem inruil voor de Astra.

Cheers

#4 ·
Ik had een SD Countryman voor mijn F55 en ik kon nooit echt zien wanneer het DPF aan het regenereren was. Voor zover ik begrijp zijn ze allemaal actief en passief. Wat ik daarmee bedoel is dat ze passief zullen zijn (werken wanneer de uitlaattemperaturen een bepaalde limiet bereiken) en actief (de auto dwingt de motortemperaturen op verschillende manieren te verhogen, d.w.z. brandstof verhogen, om het DPF te dwingen te regenereren) wanneer de auto een bepaald verschil detecteert tussen de uitlaatdruk voor het DPF en die erna.

De enige keer dat ik zeker wist dat mijn Countryman iets had gedaan, was als je de auto stopte, de ventilator een tijdje bleef draaien om de motor te koelen, omdat deze tijdens actieve regeneraties op een hogere temperatuur draait.

Ik heb ergens een artikel gelezen waarin stond dat op de F55 en F56 het DPF dichter bij de motor werd geplaatst en ook meer geïsoleerd was, wat betekent dat het sneller op temperatuur komt en daar langer blijft, zodat de regeneraties beter werken.

Ik hoop dat dat helpt, ik heb veel onderzoek gedaan naar DPF's voordat ik mijn Countryman kreeg. Ik denk dat de BMW-motoren over het algemeen minder problemen lijken te hebben dan andere merken.