Mini Cooper Forum banner

Storing omgevingsluchtregelsensor = CEL

5 reading
27K views 10 replies 9 participants last post by  NightHoon56  
#1 ·
Hallo, op zoek naar wat inzicht in EAC-fouten en of iemand anders hetzelfde ervaart. Ik heb een F55 uit 2015 met 30k. De EAC-sensor is defect geraakt en Mini wil dat ik een nieuwe radiator koop. Ik begrijp dat de sensor in de radiator is ingebouwd en dat ik het hele ding zou moeten vervangen. Ik zit niet in een SULEV-staat, dus de garantie dekt het niet. De radiator is OEM, dus ik weet dat het de juiste radiator is. Is er een manier om een dergelijke code te verwijderen via mapping zoals esys of bimmer code? Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft gevonden. Bedankt

#2 ·
Ik heb ook een probleem met EAC op mijn F56. Auto heeft 34k. Ik ben in de SULEV-staat, maar ik ben niet de eerste eigenaar van de auto, dus ik weet niet zeker of de SULEV-garantie nog steeds van toepassing is... Moet ik navragen bij de dealer. Zo niet, dan vervang ik de sensor gewoon zelf, blijkbaar is het niet zo moeilijk.

Ik bedoel, ik vind het concept van een radiator die helpt smog te voorkomen echt leuk, maar een andere sensor daarvoor is gewoon onzin... Natuurlijk gaat hij kapot. En natuurlijk zullen ze je vertellen dat de hele radiator van $600 vervangen moet worden. Jemig.

#3 ·
Hallo, op zoek naar wat inzicht in EAC-fouten en of iemand anders hetzelfde ervaart. Ik heb een F55 uit 2015 met 30k. De EAC-sensor is uitgevallen en Mini wil dat ik een nieuwe radiator koop. Ik begrijp dat de sensor in de radiator is ingebouwd en dat ik het hele ding zou moeten vervangen. Ik ben niet in een SULEV-staat, dus de garantie dekt het niet. De straling is OEM, dus ik weet dat het de juiste radiator is. Is er een manier om een ​​dergelijke code te verwijderen via mapping zoals esys of bimmer code? Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft gevonden. Bedankt
Mini Cooper stuurde me een garantie waarin stond dat ik 15 jaar garantie van 150.000 mijl had op dit probleem. De EAC-sensor #M-ELWR 2020 B46M Radiator EAC Sensor 15Y150M. Bel de dealer voordat u een nieuwe radiator koopt, en bel ook de nationale Mini Cooper-afdeling.

#10 ·
Mini Cooper stuurde me een garantie waarin stond dat ik een garantie van 15 jaar en 150.000 mijl had voor dit probleem. De EAC-sensor #M-ELWR 2020 B46M Radiator EAC Sensor 15Y150M. Bel de dealer voordat u een nieuwe radiator koopt, en bel ook de nationale Mini Cooper-afdeling.
Bedankt voor het delen! Zoals verschillende anderen kreeg ik in eerste instantie een hoog bedrag te horen en nadat ik de garantie aan de dealer had laten zien, erkenden ze dat deze onder de garantie valt.
Als u toevallig een melding van het antwoord krijgt en deze boodschap leest, wil ik mijn dankbaarheid tonen met een kleine blijk van waardering door te doneren aan een goed doel naar uw keuze - laat me alstublieft weten welke. Als ik binnen een week geen antwoord zie, doneer ik aan Wikipedia.

#4 ·
Bedankt, ik zal contact met hen opnemen voordat ik er iets aan doe. De auto rijdt sowieso geweldig. Is de auto geregistreerd in een staat die emissietests vereist? Ik ben in Florida, wat dat niet doet, en ze hebben ooit verklaard dat de uitgebreide garantie alleen van toepassing is voor bepaalde staten die de SULEV-korting krijgen. Voor mij is dat pure oplichting. Ik heb dit online gevonden, het is een bekend probleem van Mini vanwege de onderdelen die ze hebben gebruikt, bekijk de oorzaakbeschrijving van hun document. Het zou een terugroepactie voor iedereen moeten zijn.

#7 ·
Bedankt, ik zal contact met hen opnemen voordat ik er iets aan doe. De auto rijdt sowieso prima. Is de auto geregistreerd in een staat die emissietests vereist? Ik ben in Florida, wat dat niet doet, en ze gaven ooit aan dat de verlengde garantie alleen geldt voor bepaalde staten die de SULEV-korting krijgen. Voor mij is dat pure oplichting. Ik vond dit online, het is een bekend probleem van Mini vanwege de onderdelen die ze hebben gebruikt, kijk naar de beschrijving van de oorzaak uit hun document. Het zou een terugroepactie moeten zijn voor iedereen. View attachment 70231 View attachment 70232
Ik kan je niet genoeg bedanken voor het plaatsen hiervan! Mijn 2016 mini cabriolet (F57) had het controlelampje van de motor dat aanging. Hij leek perfect te rijden, afgezien van de waarschuwing op het dashboard. Ik bracht hem naar de lokale Mini Dealer die het diagnosticeerde als een defecte luchtcatalysatorsensor in de radiator. Ze citeerden $ 2.767,94!!! Ik kopieerde onmiddellijk deze 2 pagina's die je hier had en stuurde ze naar de serviceadviseur met de mededeling dat het voor mij klonk als een garantie- of terugroepactie. Toen, na een paar uur, waarschuwde de serviceadviseur me dat het onder de garantie zou vallen en dat ik nul verschuldigd was. Kennis is macht, nogmaals bedankt!
Image

#5 ·
Hallo, ik zoek inzicht in EAC-fouten en of iemand anders hetzelfde ervaart. Ik heb een F55 uit 2015 met 30.000 km. De EAC-sensor is defect geraakt en Mini wil dat ik een nieuwe radiator koop. Ik begrijp dat de sensor in de radiator is ingebouwd en dat ik het hele ding zou moeten vervangen. Ik ben niet in een SULEV-staat, dus de garantie dekt het niet. De straling is OEM, dus ik weet dat het de juiste radiator is. Is er een manier om een ​​dergelijke code te verwijderen via mapping zoals esys of bimmer code? Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft gevonden. Bedankt
Hallo, ik zoek inzicht in EAC-fouten en of iemand anders hetzelfde ervaart. Ik heb een F55 uit 2015 met 30.000 km. De EAC-sensor is defect geraakt en Mini wil dat ik een nieuwe radiator koop. Ik begrijp dat de sensor in de radiator is ingebouwd en dat ik het hele ding zou moeten vervangen. Ik ben niet in een SULEV-staat, dus de garantie dekt het niet. De straling is OEM, dus ik weet dat het de juiste radiator is. Is er een manier om een ​​dergelijke code te verwijderen via mapping zoals esys of bimmer code? Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft gevonden. Bedankt
Hallo
Ik heb hetzelfde probleem met een clubman 2016, EAC-sensor op de radiator
het controlelampje van de motor brandt, bracht het naar mini, ze herprogrammeerden de radiator maar het lampje kwam dagen later terug, mini dealer wil de radiator vervangen, zeer dure oplossing
Advies over hoe dit probleem op te lossen zonder het hele ding te vervangen?
Bedankt

#6 ·
Hallo
Ik heb hetzelfde probleem met een clubman 2016, EAC-sensor op de radiator
het controlelampje van de motor brandt, ben ermee naar mini gegaan, ze hebben de radiator opnieuw geprogrammeerd, maar het lampje kwam dagen later terug, mini dealer wil de radiator vervangen, zeer dure oplossing
advies over hoe dit probleem op te lossen zonder het geheel te vervangen?
Bedankt
Hoi!
Oude thread maar ook dezelfde oude problemen, ik heb een 2015 MCS zonder garantie, overweeg de EAC te vervangen zoals in de video getoond. Heeft iemand de CEL met deze optie opgelost?

Bedankt.

#8 ·
Als je een Mini Cooper 5-deurs HB hebt (geen S-model), valt deze niet onder de verlengde garantie omdat "niet genoeg mensen hebben geklaagd". Maar het S-model krijgt de nieuwe verlengde radiateurgarantie. Ga naar de NHTSA-website en log daar je klacht in. Het zou Mini of North America moeten pingen en hen ertoe aanzetten het juiste te doen.