Mini Cooper Forum banner

groeten op zoek naar de maat van de aftapplug van de handgeschakelde versnellingsbak

5.5K views 8 replies 2 participants last post by  Joel Unger  
#1 ·
Ik heb een 2014 mni cooper s.

De mijne heeft 85k. Ik wil de bougies vervangen door magnetische. Wat is de maat, is de transmissie hetzelfde als de r56?

Getrag 6 versnellingen.

De bougies hebben een maat als M22 x 1.5 of daar ongeveer.

#3 ·
Volgens Real OEM valt uw transmissie niet in de lijn van de R56 gen. Ik neem persoonlijk aan dat de stekkers niet hetzelfde zullen zijn. U kunt het beste de serviceafdeling van uw lokale MINI-dealer vragen, aangezien zij een definitief antwoord voor u hebben, en wel uit de eerste hand.

#4 ·
Welnu, in dat diagram zie ik een vulplug met een alan-bit.

Maar ik kan geen aftapplug zien.

Dat betekent niet dat er geen is. Als het helemaal geen aftapplug heeft, moet het misschien worden afgeheveld. Of een nieuwe aftapplug erin getikt.

Het zou raar zijn dat geen van de eigenaren dit nog heeft gezegd. Maar misschien ben ik een van de eersten die de olie wil verversen.

Ik zie een soort vloeistof te koop. Ik zie een vulplug.... nog steeds geen specificaties over wat het is.

Ik geloof niet dat mini het me zal vertellen lol, maar ik denk dat ik het binnenkort zelf kan bekijken. Ik zal de olie verversen of ik zal hopelijk naar write-ups kijken, iemand heeft een foto van de versnellingsbak gemaakt.

#5 · (Edited)
Om niet als een eikel te klinken, maar heb je geprobeerd gewoon naar het item te zoeken?
http://www.outmotoring.com/mini-cooper/mini_cooper_magnetic_drain_oil_drain_plug.html
^geeft je de optie voor de tran-aftap- en vulpluggen in de vervolgkeuzelijst.

Dit ziet er precies uit als wat je zoekt.

*Opmerking* De meeste MINI-serviceafdelingen zijn vriendelijker dan je denkt. Je kunt ook rondbellen naar verschillende automobielbedrijven die je mogelijk kunnen helpen met je vragen over het vinden van feiten.

#6 · (Edited)
Om niet als een eikel te klinken, maar heb je geprobeerd gewoon naar het item te zoeken?
http://www.outmotoring.com/mini-cooper/mini_cooper_magnetic_drain_oil_drain_plug.html
^geeft je de optie voor de tran-aftap- en vulpluggen in de vervolgkeuzelijst.

Dit ziet er precies uit als wat je zoekt.

*Opmerking* De meeste MINI-serviceafdelingen zijn vriendelijker dan je denkt. Je kunt ook verschillende autobedrijven bellen die mogelijk kunnen helpen met je vragen over het vinden van feiten.
er staat iets in die beschrijving dat beweert dat alle mini's dezelfde stekker hebben. dat is het eerste wat ik heb gezien dat dat zegt. dus ik ga het daadwerkelijk proberen en kijken of het een aftapplug heeft en daarop terugkomen.

volgens dat

M18 X 1.5 alle MINI 6-versnellingsbak (vul- en aftappluggen) hebben er een nodig voor elk

het is een m18 1.5 voor alle 6-versnellingsbakken in mini's.

#8 ·
Ik ben niet geïnteresseerd in wat een onderdelenafdeling zegt, of wat jij zegt lol. Ik ben geïnteresseerd in iemand die het weet. die de sleutel heeft omgedraaid en gekeken heeft.

er zijn een dozijn onderdelen online, waaronder dimple- en gouden pluggen die nog niets vermelden voor F56 handgeschakelde versnellingsbakken.

die catalogus is de eerste die dat wel doet, wat niet betekent dat hij klopt.

Ik ben geïnteresseerd in iemand die weet waar hij het over heeft (zeker niet jij) die de versnellingsbak dicht bij zijn gezicht heeft gehad.

#9 ·
Ik weet wat de officiële mini-handleiding transvloeistof is.

Het is niet hetzelfde als een R56, niet hetzelfde als MTL.

Het is 75 w 90 gl 4 v2 75 80 gl 4.

Omdat het een andere gewichtsolie heeft, ben ik bang dat het verschillende stekkers heeft.

Maar ik heb toch 2 M18 x 1,5 magnetische stekkers besteld. Ik had een paar voertuigen om te onderhouden en ik ben de olie aan het verversen, dus ik heb een heleboel besteld.

Binnenkort ververs ik de olie en ik kan het bekijken als ik 2 stekkers zie, ik ga proberen een 17 mm alan bit klaar te hebben om te kijken of het past. Als het past, ga ik er veilig van uit dat het een M18 x 1,5 bit is zoals de R56 trans.

Er is geen bekende beschrijving van iemand die dit doet, of het zelfs bij de dealer laat doen. Geen officieel mini-onderdeel of BMW-onderdeel dat besteld kan worden.