Hé jongens en meisjes, bij voorbaat excuses voor mijn lange bericht, maar ik moet even stoom afblazen!
Ik zal het bericht in twee delen schrijven en beginnen met de e-mailreeks naar het hoofdkantoor van Mini van een paar weken geleden. Je zult snel de strekking begrijpen! ...
Goedemiddag,
Ik schrijf u met betrekking tot mijn ervaring vandaag bij Cooper Colchester Mini, waarvan u naar mijn mening op de hoogte zou moeten zijn.
Het eerste deel van mijn e-mail is niet zozeer een klacht, maar draagt bij aan mijn algemene frustratie na de gebeurtenissen van vandaag, dus ik dacht dat ik alles over mijn ervaring van begin tot eind zou opnemen.
Een paar weken geleden werd ik benaderd door Amy van de service met betrekking tot een terugroepactie voor mijn Mini. Het ging om een software-update voor mijn DRL's, geloof ik. Er werd gevraagd wanneer ik de auto kon brengen. Ik vroeg of ik erbij kon wachten, want ik werk echt lange uren, van 07.30 tot 18.00 uur, en het is echt een pijn voor mij om mijn auto af te geven en hem te laten staan. Amy legde uit dat dit geen standaardpraktijk is voor het geval de update langer duurt dan verwacht, in welk geval ik daar gestrand zou zijn. Ik was een beetje geïrriteerd, want ik weet dat jullie Pit Stop-services aanbieden, maar ik kon de redenatie erachter wel begrijpen, want technologie doet niet altijd wat je wilt! Hoe dan ook, ik zei dat ik weg zou gaan en zou nadenken over wat het beste was, en dat ik terug zou bellen.
De volgende dag belde ik terug om mijn auto te boeken en sprak ik met een heel aardige man. Ik legde uit dat ik een vervangende auto nodig zou hebben en dat ik mijn auto daar voor de dag zou laten staan, door hem om 08.00 uur af te leveren. We boekten de reparaties voor 12 mei. De man legde me uit dat er een schadeverzekering van £ 1000 zou zijn voor de vervangende auto, maar als ik £ 15 zou betalen, zou dit worden verlaagd tot £ 50. Dit irriteerde me, want het is Mini die mijn auto terug wil, niet ik heb verzocht om hem voor service te boeken. Dus ik moet mezelf lastigvallen EN betalen voor het voorrecht!
Gisteren ontving ik een telefoontje op mijn mobiel van een onbekend nummer. Het was Enterprise die met me wilde praten over mijn huurauto voor vandaag. Dit verraste me even, want ik dacht dat het een willekeurig verkoopgesprek was en ik kon niet bedenken waar de man het over had ... Ik had geen huurauto geregeld? Toen viel het kwartje! Het moet voor mijn service zijn! Ik denk dat jullie geen leenauto's meer hadden? Maar een telefoontje om me te waarschuwen dat ze zouden bellen, was wel aardig geweest.
Dus vanmorgen ging ik naar Cooper Colchester. Ik arriveerde om 07.55 uur op de parkeerplaats en betrad uw showroom om precies 08.00 uur. Er stond ook een andere heer te wachten. Ik ging naar de service, ondertekende mijn papierwerk en legde het probleem met de deurrubber uit, dat ik ook wilde laten bekijken. Ik werd toen gevraagd om te gaan zitten en te wachten tot Enterprise mijn vervangende auto zou brengen.
En ik wachtte! Tot 09.00 uur, om precies te zijn!
Een dame van Enterprise kwam binnen en sprak eerst met de andere heer en bracht hem naar zijn auto. Ze verontschuldigde zich en zei dat het verkeer slecht was. Wetende waar ze vandaan kwam (The Hythe) en hoorde dat ze om 07.45 uur vertrokken om om 08.00 uur bij Mini te zijn, had ik ze kunnen vertellen dat dat nooit zou gebeuren! Slechte planning van Enterprise!
Ik wachtte nog 10 minuten en benaderde toen de receptie en vroeg waar mijn auto was? Met die opmerking kwam de Enterprise-dame de deur weer binnen.
Ik ging een paar minuten zitten om het papierwerk met haar door te nemen en toen gingen we naar buiten om mijn vervangende auto te halen. Deze auto stond echter niet buiten Mini geparkeerd, waar ik hem had verwacht. Hij stond ook niet op hun parkeerplaats. Hij stond eigenlijk een heel eind verderop, achter BMW, geparkeerd in een hoek bij de vuilnisbakken. Toen ik de auto naderde, zag ik een vrachtwagen die hem blokkeerde. De Enterprise-dame deed een snelle controle met mij en gaf me toen de sleutels. Ik zat in de auto en wachtte wel 10 minuten, maar de vrachtwagen pompte nog steeds olie of zoiets? Op dat moment kookte mijn bloed. Ik verliet de auto en rende terug naar Mini. Ik moest NU naar mijn werk! Ik stond letterlijk te trillen van woede. Ik had een zeer drukke dag voor de boeg en kon gewoon niet langer wachten. Ik benaderde de receptie en vroeg om mijn sleutels terug. De dame van de service kwam naar buiten om te zien wat er aan de hand was en ik legde de situatie uit.
Mijn auto was om 08.00 uur geboekt. Ik verwachtte mijn vervangende auto om 08.00 uur of zo dicht mogelijk daarbij te kunnen ophalen zodra alles gedaan was. Ik verwacht echter NIET dat ik word rondgecommandeerd en EEN UUR moet wachten als ik op mijn werk moet zijn.
Ik werk hard en zo kan ik me zulke luxe veroorloven. Niet iedereen heeft de hele dag de tijd om rond te zwerven en ik denk dat wat er vanmorgen is gebeurd, VOLLEDIG onacceptabel is. Ik heb geen £ 30.000+ aan een auto uitgegeven om zo behandeld te worden en als het niet voor de vereiste garantie zou zijn, zou ik serieus overwegen om elders te gaan voor toekomstig werk aan mijn trots en vreugde. Ik moet nu ook de tijd op mijn werk inhalen of een halve dag vrij nemen. HELEMAAL niet onder de indruk.
Ik zou het op prijs stellen als iemand naar de mislukkingen van vanmorgen zou willen kijken en contact met me zou willen opnemen over hoe we dit kunnen goedmaken, want op dit moment kan ik gewoon niet geloven wat er is gebeurd.
Ik kijk ernaar uit om van u te horen.
Groeten,
...
Goedemiddag, Emily
Bedankt voor je e-mail over de service die je bij Cooper Colchester hebt ontvangen. Het spijt me te horen dat je auto geblokkeerd was. Ik kan me voorstellen hoe frustrerend dit moet zijn geweest.
Ik heb hierover met Luke Plane, service manager bij het Centre, gesproken. Hij zei dat hij contact met je zal opnemen om je klacht te behandelen. Ik hoop dat hij dit probleem naar tevredenheid kan oplossen.
Ik hoop dat dit helpt. Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me dan weten.
Met vriendelijke groeten
...
IK DENK DAT ZE HET PUNT MIST! IK WAS NIET BOOS OVER DE VRACHTWAGEN, DAT WAS ONGELUKKIG ... IK WAS BOOS DAT IK MEER DAN 2 UUR TE LAAT OP MIJN WERK WAS OMDAT IK MOEST WACHTEN TOT DE VERDOMDE VERVANGENDE AUTO VERSCHEEN!
DUS MIJN ANTWOORD ...
Goedemorgen Charlotte,
Naar aanleiding van je e-mail hieronder heb ik nog steeds geen contact gehad met Luke. We zijn bijna een week verder en niet eens een hint van een verontschuldiging?
Ik was iets gekalmeerd en zou een verontschuldiging hebben geaccepteerd, maar we zijn bijna een week verder en ze hebben niet geprobeerd contact met me op te nemen voor een nieuwe boeking of om het goed te maken. Niet erg goede klantenservice, toch? Misschien willen ze mijn bedrijf niet?
Groeten,
...
Goedemiddag, Emily
Bedankt dat je contact met me hebt opgenomen. Het spijt me dat je nog niets van Luke hebt gehoord.
Ik heb contact opgenomen met Adam Pavey, parts manager bij Cooper Colchester. Hij vertelde me dat Luke heeft geprobeerd contact met je op te nemen en voicemails voor je heeft achtergelaten. Hij zei dat hij het vanmiddag nog een keer zal proberen.
Als je nog steeds niets hoort, bevestig dan of dit je voorkeurscontactnummer is: 077** ******. Of als je wilt, kun je hem bellen op 01206 751100.
Ik hoop dat dit helpt. Als ik je nog op een andere manier kan helpen, neem dan contact met me op.
Met vriendelijke groeten
...
Charlotte,
Luke heeft NIET geprobeerd me te bellen. Ik heb geen gemiste oproepen of voicemails op mijn telefoon. Ik heb mijn telefoon de hele dag bij me gehad sinds de hik. Ik denk dat iemand hier liegt!
Mijn nummer is inderdaad 077** ******.
Ik zou Colchester nu kunnen bellen, maar waarom zou ik? Uit principe zal ik, als ik maandag niets hoor, mijn gewoonte verplaatsen naar Chelmsford.
Ik weet dat het niet jouw schuld is, maar de service die ik krijg (of niet, zoals het lijkt!) is gewoon niet goed genoeg. Het enige wat ik vraag is een verontschuldiging en een nieuwe boeking? Is dat te veel gevraagd?
Groeten,
...
DUS TOEN, NADAT IK AAN HET EINDE VAN MIJN WIJSHEID WAS MET KLANTENSERVICE, PROBEER IK DE ACHTERDEURROUTE EN BENADER IK DE VERKOOPDAME DIE MIJN AUTO AAN ME VERKOCHT (WETENDE DAT ZE GEEN ZAKEN ZOU WILLEN VERLIEZEN!)
...
Hoi Hilary,
Hoop dat het goed met je gaat? Lang geleden. Mini gaat goed - ben er dol op!
Ik ben vorige week donderdag even langs geweest, want ik heb een terugroepactie voor mijn auto. Heb je niet gezien ...
Ik dacht dat ik deze e-mailreeks zou sturen over een klein drama dat ik vorige week donderdag had. Van onder naar boven lezen, zie wat je denkt. Ik was die dag nogal boos, maar ik had een nieuwe vrachtwagen op de weg en kon niet langer wachten om naar mijn werk te gaan. Een simpel snel telefoontje en een verontschuldiging zouden prima zijn geweest, maar ...
Nog steeds geen telefoontje van de service om opnieuw te boeken? Geen poging tot een verontschuldiging! Ze lijken zich er echt niet druk om te maken!
Misschien zie ik je snel.
Fijn weekend.
...
Hoi Emily,
Leuk om van je te horen en het spijt me dat ik je gemist heb toen je langskwam.
Ik ben helemaal niet blij om te horen dat je niet op de juiste manier bent behandeld en zoals je kunt zien, heb ik David Cooper in cc gezet en deze kwestie zal onmiddellijk worden behandeld.
Je te allen tijde mijn beste aandacht verzekerd.
...
Bedankt Hilary, je bent een ster
...
Ik ben nu blij en je bent van harte welkom
Hils J
...
OP DIT PUNT WAS IK GEBELD DOOR DE SERVICE. NOG STEEDS GEEN UITLEG WAAROM ZE LOOGEN EN ZEIDEN DAT ZE PROBEERDEN ME TE BELLEN, MAAR MIJN AUTO WAS OPNIEUW GEBOEKT VOOR DINSDAG 7 JUNI. LUKE ZEI DAT HIJ ZOU ZORGEN DAT EEN VAN HUN EIGEN VERVANGENDE AUTO'S BESCHIKBAAR ZOU ZIJN EN ZOU HET VOOR TWEE DAGEN BOEKEN VOOR HET GEVAL ER VERTRAGINGEN ZOUDEN ZIJN.