Mini Cooper Forum banner

Zorg over het stuur

12K views 7 replies 4 participants last post by  Hudbli  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het stuur. De auto draait van links naar rechts en rijdt prima. Maar ik heb gemerkt dat als je het stuur op 12 uur houdt en naar voren en naar achteren duwt en trekt, er een beetje speling lijkt te zijn en je een klikkend geluid kunt horen.

Je kunt een video zien van wat ik bedoel, je moet misschien het volume harder zetten om de beweging te horen

De auto is een Cooper uit 2014 met 22.000 mijl.

Commentaar welkom.

Bedankt

#2 ·
Is het het standaard Cooper-wiel dat u hebt gemonteerd? Zo ja, dan kan de vorige eigenaar een JCW- of aangepast wiel hebben gemonteerd (veelvoorkomende aanpassing) en dit hebben teruggewisseld naar standaard voordat hij het verkocht. In dat geval hebben ze de bout waarmee het is bevestigd mogelijk niet strak genoeg aangedraaid.
Het is misschien de moeite waard om de bout te controleren of de garage waar u hem hebt gekocht te vragen dit te controleren - het is gemakkelijk genoeg om te doen.

#3 ·
Robby Vrs,

Ik zou denken dat het het standaardwiel is dat bij de auto werd geleverd, afgaande op de slijtage. Ik heb het aan de garage (geen mini) verteld en ze dachten dat het normaal was. Omdat ik geen andere had gereden, was ik niet wijzer, maar ik had wel wat zorgen. Ik denk dat ik ze het opnieuw laat controleren.

Bedankt

#4 · (Edited)
Ik heb dezelfde, recent ontwikkelde beweging met mijn 2014 F56 Cooper met 43000 mijl. Lokale onafhankelijke (ex Mini) zegt dat het de stuurspindel is. Ik besloot een nieuw origineel vervangend onderdeel van eBay te kopen voor £240 van Mini en laat het binnenkort installeren.

Hij zei dat het veilig was, maar misschien een APK-fout en alleen maar erger kan worden. Hij zei ook dat het een veelvoorkomend probleem is, maar er staat heel weinig op het web.

Misschien een beetje OCD, maar ik wil dat mijn auto's in orde zijn.

#5 ·
Ik heb hetzelfde, recent ontwikkeld, probleem met mijn 2014 F56 Cooper met 43000 mijl. Lokale onafhankelijke (ex Mini) zegt dat het de stuurspindel is. Ik heb besloten om een nieuw origineel vervangend onderdeel te kopen van eBay voor £240 van Mini en laat het binnenkort installeren.

Hij zei dat het veilig was, maar misschien een APK-afkeuring en alleen maar erger kan worden. Hij zei ook dat het een veelvoorkomend probleem is, maar er staat heel weinig op het web.

Misschien een beetje OCD, maar ik wil dat mijn auto's in orde zijn.
Probleem is met de stuurkolom.

Excuses.

En ja, ik heb het verkeerde onderdeel gekocht.

#6 ·
Even een kleine update

Zoals ik al zei, was er weinig beweging in de besturing, maar dat merkte je alleen als je de besturing met enige kracht heen en weer trok, van links naar rechts was normaal. Deze auto heeft pas 21.000 km gereden en ziet er vrij goed uit, volledige BMW-onderhoudsgeschiedenis. Hij was pas over 7 maanden weer aan een onderhoudsbeurt toe, maar ik besloot een tussentijdse beurt te laten uitvoeren, al was het maar om de olie te verversen.

Ze controleerden de besturing en zeiden dat deze wat los zat en mogelijk niet door de APK zou komen, die de volgende week gepland stond, en hij heeft ook een lekkende schokdemper, waar ik niet van op de hoogte was. De auto viel nog net onder de garantie van 12 maanden. Dus belde ik Edinburgh Mini, met Covid 19 zou ik afspraken moeten maken om hem daar achter te laten. Ik slaagde erin een lokale onafhankelijke BMW-dealer te vinden en ze zeiden dat het een grote APK-fout was met de besturing en ja, een schokdemper was vereist en de kosten bedroegen ongeveer £ 1200 voor een nieuwe stuurkolom en £ 260 voor een nieuwe schokdemper.

De garantie was bij www.autoprotect.co.uk/ en je kunt deze bij elke garage gebruiken. Maar het claimproces is vrij veeleisend, je moet bewijzen dat het een defect is en niet alleen slijtage. Je kunt een foto laten zien van een schokdemper die kapot is, oké. Maar bewijzen dat een stuurkolom defect is en niet door slijtage komt, is een nachtmerrie. Ik moest een tweede onafhankelijke inspectie laten uitvoeren en had nog een week nodig om een rapport te krijgen. Gelukkig had ik de kwestie net na aankoop aangekaart bij de garage waar ik hem had gekocht en ze zeiden dat de besturing in goede staat was. Nadat ze de claim hadden goedgekeurd, moest de garage wachten tot de claim was afgehandeld. Kortom, het duurde ongeveer 28 dagen, gelukkig werkte ik vanuit huis, dus ik zou alleen maar op de oprit hebben gezeten.

Ik had gewoon geluk dat ik de auto van tevoren had laten keuren en onderhouden, anders had ik een rekening van bijna £ 1500 gehad, minus ongeveer £ 100 aan inspectiekosten die ze je laten betalen. En bij deze garantieclaims moet je de algemene voorwaarden controleren, zodat je begrijpt wat er gedekt is en hoe gemakkelijk een claim kan worden ingediend.

Maar de auto is nog steeds een leuk dingetje en met de rechte uitlaat maakt hij meer lawaai dan een Cooper S en de kinderen zijn er dol op, de buren wat minder.