Hallo, ik heb een LCI met twee USB-aansluitingen, draadloos opladen etc. maar merkte dat de nieuwste modellen een USB- en een USB-C-aansluiting hebben. Heeft iemand dat paneel al achteraf ingebouwd?
Geen excuses nodig! Ik hoopte dat iemand hier het zou oppakken en meer tijd zou hebben om het te onderzoeken!Dus even een kleine update hierover. Ik heb de unit gekocht die door @BLACKBIRD eerder in deze thread werd genoemd (Sorry @BLACKBIRD)
Hey @Chrispy0813 , heb je deze kabelboom zelf gemaakt of is het een BMW-onderdeel? Zou je een link kunnen delen/delen waar je hem vandaan hebt?Dus even een kleine update hierover. Ik heb de unit gekocht die door @BLACKBIRD eerder in deze thread werd genoemd (Sorry @BLACKBIRD)
View attachment 85189
Het is in feite een T-blokadapter naar pinnen 1 & 2 voor stroom op de USB C. Zoals vermeld door @maaii pin 1 naar stroom (middenpin) en pin 2 aarde (buitenste pin). Dan is er een verlenger naar de bestaande 12v-aansluiting.
Het verwijderen van het frontpaneel is vrij eenvoudig. En het overbrengen van mijn bestaande USB A naar die voor deze plek was slechts een kwestie van loskoppelen. Toegang krijgen tot de originele stekker aan de achterkant van de 12v-adapter is vrij lastig. Ik wou dat het gemakkelijker was geweest om hem gewoon helemaal te verwijderen. Ik kan de reden zien dat de SCP draadloze adapter hem gewoon naar beneden heeft verplaatst. Veel gemakkelijker om weer te bevestigen. Maar na ongeveer 40 minuten worstelen ermee lukte het me om hem weer vast te zetten.
Het is vermeldenswaard. Het T-blok is geen universele pasvorm en klikt niet zomaar vast met de originele BMW (ik heb er net een bij Halfords opgehaald) Dus er moest een beetje worden geknipt aan de Halfords-versie om hem passend te maken.
View attachment 85190
Maar als alles is aangesloten, heb ik nu stroom via USB C en data en stroom via een USB A. Ik zie geen reden om geen van de USB C data/stroom-eenheden te gebruiken. Zou gewoon moeten functioneren zoals hierboven. Als het erop aankomt, kan ik het misschien veranderen.
Het goede hieraan is dat ik altijd op de originele USB A-aansluiting kan vertrouwen als ik hem nodig heb.
Dus ik heb zelf een kabelboom gemaakt met wat spade connectoren en de socket die bij het USB C blok zat.Hé @Chrispy0813 , heb je deze kabelboom zelf gemaakt of is het een BMW-onderdeel? Zou je een link kunnen plaatsen/delen waar je hem vandaan hebt?
Zou u de stappen kunnen delen over hoe u het hebt gemaakt? Of misschien kan ik wat geld naar u sturen en kunt u er een voor mij maken? 😂Dus ik heb zelf een harnas gemaakt met wat spadeconnectoren en de socket die bij het USB C-blok zat.
Was gemakkelijk genoeg om te doen met mijn beperkte kennis. Ik ben niet zeker van de exacte onderdelen. Maar ik kan het controleren op de eBay-lijst.
Ik weet niet zeker of de kwaliteit geweldig zou zijn. 🥲Zou je de stappen kunnen delen over hoe je het hebt gemaakt? Of misschien zou ik wat geld jouw kant op kunnen sturen en zou je er een voor mij kunnen maken? 😂
Ik heb je een DM gestuurdIk weet niet zeker of de kwaliteit geweldig zou zijn. 🥲
Dus in principe heb je de twee kabels die zouden worden aangesloten op de sigarettenaansteker. Het zijn in principe een verlenger, het zijn gewoon twee paddle- en spade-connectoren.
Dan heeft de blauwe connector 2 draden op die. Die verbinden dan met die 2 draden op de 12v-verlenger.
Toen ik het deed. Ik heb de spade-connector aangesloten op vier draden. 1 set voor de 12v en 1 set voor de usb c-voeding (blauwe). Het is in principe een Y-vorm. 🙂
Zitten er geen usb C onder de armsteun, ik heb er 2Hoi, ik heb een Countryman uit 2020 met één usb A en Aux In. Is er een manier om te updaten naar USB C? Ik heb alleen de #84108711939 of iets anders nodig?
@Chrispy0813 Enige kans dat je er nog een kunt maken en verkopen? Of kun je close-up foto's maken van hoe de bedrading moet gaan zodat deze gekopieerd kan worden?? en plaats links van de gebruikte connectoren hiervoor?Dus een kleine update hierover. Ik heb de unit gekocht die eerder in dit topic werd genoemd door @BLACKBIRD (Sorry @BLACKBIRD)
View attachment 85189
Het is eigenlijk een T-blok adapter naar pinnen 1 & 2 voor stroom op de USB C. Zoals vermeld door @maaii pin 1 naar stroom (middelste pin) en pin 2 aarde (buitenste pin). Dan is er een extender naar de bestaande 12v aansluiting.
Het verwijderen van de faceplate is vrij eenvoudig. En het overzetten van mijn bestaande USB A naar degene voor deze plek was gewoon een kwestie van loskoppelen. Toegang krijgen tot de originele stekker aan de achterkant van de 12v adapter is behoorlijk lastig. Ik wou dat het makkelijker was geweest om hem er helemaal uit te halen. Ik zie de reden dat de SCP draadloze adapter hem gewoon eronder heeft verplaatst. Veel makkelijker om weer aan te sluiten. Maar na ongeveer 40 minuten worstelen ermee, is het me gelukt om hem weer aan te sluiten.
Het is de moeite waard om op te merken. Het t-blok is geen universele fitting en klikt niet zomaar vast met de originele BMW (ik heb er net een bij Halfords gehaald) Dus er moest wat gesneden worden aan de Halfords-versie om hem passend te maken.
View attachment 85190
Echter, zodra alles is aangesloten, heb ik nu stroom via USB C en data en stroom via een USB A. Ik zie geen reden om geen van de USB C data/stroom units te gebruiken. Zou gewoon moeten functioneren zoals hierboven. Als het erop aankomt, verander ik misschien.
Het goede hiervan is dat ik altijd kan vertrouwen op de originele USB A-aansluiting als ik dat nodig heb.