Mini Cooper Forum banner

Volume verminderen bij Start/Stop

28K views 17 replies 10 participants last post by  -phoenix-rose-  
#1 ·
Ik heb gemerkt dat als ik mijn muziek hard heb en bij lichten kom en mijn motor uitvalt, alles in orde is, maar bij het intrappen van de koppeling om de motor te starten, het volume met minstens 1/3 afneemt. Is er een instelling waarmee ik dit kan voorkomen, want het irriteert me dat ik het steeds weer harder moet zetten!!

#2 ·
Het is me opgevallen dat als ik mijn muziek hard heb staan en ik bij lichten kom en mijn motor uitvalt, alles in orde is, maar bij het indrukken van de koppeling om de motor te starten, het volume met minstens 1/3 afneemt. Is er een instelling waarmee ik dit kan stoppen, want ik vind het vervelend om het steeds weer harder te moeten zetten!!
Het zou instelbaar moeten zijn via opties als je in de media-modus zit.
Het heet "snelheidsvolume" (of iets in die trant). Het wordt luider naarmate je de motor meer belast, zodat je je muziek kunt horen, en omgekeerd zachter als je motor stiller wordt.

Je kunt de intensiteit van de aanpassing aanpassen.

#3 ·
Het is me opgevallen dat als ik mijn muziek hard heb staan en ik bij lichten kom en mijn motor uitvalt, alles in orde is, maar bij het indrukken van de koppeling om de motor te starten, het volume met minstens 1/3 afneemt. Is er een instelling waarmee ik dit kan stoppen, want ik vind het vervelend om het steeds weer harder te moeten zetten!!
Het is zo ontworpen, maar controleer je snelheidsvolume-instellingen:

Ga vanuit Instellingen naar Geluid, Volume-instellingen en je kunt het snelheidsvolume aanpassen. Snelheidsvolume past het volume van je muziek aan op basis van je snelheid. Ga sneller, het verhoogt automatisch het volume om te compenseren, ga langzamer, het gaat weer omlaag.

#7 ·
Ik gok dat ik het op de maximale stand moet zetten zodat het niet steeds lager wordt?

Ik wou dat je het gewoon kon deactiveren zoals bij de oudere modellen.

Het tegenovergestelde; je moet het lager zetten om het verschil tussen het volume op snelheid en het volume in rust te verminderen. Dit verschil is wat je opmerkt, de snelheidsactivering verhoogt het volume kunstmatig.

#5 ·
Heeft iemand eigenlijk ontdekt hoe je dit kunt uitschakelen? Merkte dat het het deed in de F55 Cooper D die ik vorige week als leenauto had, handgeschakeld met Visual Boost.

Mijn SD doet het niet, weet niet of het komt door de automaat of door H/K? Dat lijken de enige specificatieverschillen tussen mijn auto en de leenauto te zijn.

#8 ·
Dit klinkt niet als een snelheidsgerelateerde volumewijziging als het goed is als je stopt, maar alleen verandert bij het opstarten.
Ik heb gemerkt dat als ik het volume wijzig met de bediening op het stuur, de volumewijziging niet wordt behouden bij het opstarten, maar als ik het via de centrale knop wijzig, de wijziging wel wordt behouden bij het opstarten.
Dit is een functie die ik prettig vind, omdat ik het standaardvolume kan instellen en weet dat het altijd op hetzelfde niveau blijft, zolang ik de bediening op het stuur gebruik voor tijdelijke wijzigingen.

#11 ·
Gebeurt alleen als de muziek hard is...

Ik denk dat het alle energie bewaart voor de start in plaats van de versterker en alles

Dit minimaliseert het risico dat de auto niet start... vanwege onvoldoende stroom die door de versterker etc. wordt verbruikt...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#12 ·
Gebeurt alleen als de muziek luid is ...

Ik denk dat het alle energie bewaart voor de start in plaats van de versterker en alles

Dit minimaliseert het risico dat de auto niet start... vanwege onvoldoende stroom die door de versterker etc. wordt verbruikt...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarschijnlijk niet. Als dat het geval zou zijn, zouden de LED-lampjes als eerste uitgaan. Heb je ooit naar de koelplaten op die dingen gekeken? Veel stroomsterkte. Hetzelfde geldt voor de airconditioning en de ventilatoren in de cabine. en het MINI-beeldscherm. Allemaal apparaten met een veel hogere stroomsterkte dan een stereosysteem, zelfs als het is opengedraaid.

Ik vermoed dat het waarschijnlijk gewoon is om te voorkomen dat ouders worden weggeblazen door de volume-instellingen van de kinderen wanneer ze de auto starten, of zoiets. De ingenieurs begrijpen zeker dat langdurige blootstelling aan een hoog volume je oren laat wennen. Verwijder het geluid en de oren wennen aan de relatieve stilte. Als je het geluid terugbrengt naar het vorige niveau, voelt het luider aan dan voorheen. Het optimaliseren van de gebruikerservaring, IMHO.