Mini Cooper Forum banner

Wat is het domste aan je Mini F55/56?

8.3K views 29 replies 20 participants last post by  hotrunner  
#1 ·
Hier is je kans om ons te vertellen wat je gek maakt aan je Mini.:D:D Ik probeer erachter te komen wat het doel is/was van de zonneklep aan de bestuurderskant. Hij klapt omhoog/omlaag, je kunt hem niet naar voren of naar achteren bewegen om hem aan te passen als de zon je in het gezicht schijnt......wat is het nut ervan?:(

#2 ·
Hier is je kans om ons te vertellen wat je gek maakt op je Mini.:D:D

Ik probeer erachter te komen wat het doel is/was van de zonneklep aan de bestuurderskant. Hij klapt omhoog/omlaag, je kunt hem niet naar voren of naar achteren bewegen om hem aan te passen als de zon je in het gezicht schijnt......wat is het nut ervan?:(
Voor iemand zoals ik is het van onschatbare waarde. Ik woon toevallig op een plek waar ik 's ochtends naar het oosten reis voor mijn werk en 's avonds naar het westen terugkeer. De zon staat dus elke dag in mijn gezicht.

Een of twee keer pompen van de stoelhoogteverstelling - en ik hoef me nooit en te nimmer zorgen te maken over de zon in mijn gezicht.

Ik ben erg dankbaar dat de zonneklep van de bestuurder er is. Deze MINI is de eerste auto die ik heb gehad waarbij ik me nooit zorgen hoef te maken dat ik door de zon verblind word. De andere zonnekleppen in de andere auto's die ik heb gehad, zijn altijd tekort geschoten en hebben soms voor frequente oncomfortabele ritten gezorgd. Niet de MINI.

Verzonden vanaf mijn iPad Air 2 met Tapatalk

#7 ·
De auto stop/start elke keer moeten uitschakelen als ik de motor start.

• Like
Reactions: Evlkarl
#16 ·
Het ontbreken van een peilstok. Mini zegt dat ze de olie hebben ververst, maar wie weet het echt?
BINGO!!!!! Dit staat bovenaan de lijst in mijn boek! Je kunt veel over de gezondheid van de motor vertellen door naar de olie en de bougies te kijken!En om dat te volgen, is MINI die de olie-aanbevelingen wijzigt via TSB en de eigenaren niet informeert, een enorme ergernis voor mij!

#24 ·
Wat me gek maakt, is dat ik geen zonneklep aan de bestuurderskant heb - in tegenstelling tot mijn vorige Cooper D die dat wel had... Een van die domme fouten die MINI heeft gemaakt, had hem moeten houden!
Oh, ik heb een zonneklep, maar ik kan hem niet gebruiken omdat ik mijn stoel moet verplaatsen zodat ik bij de pedalen kan, en de stoel blokkeert het openen van de zonneklep.:(

#21 ·
Ik heb een F54 en wil graag dat de toerenteller wat prominenter is. Mijn Mustang uit 2013 had een coole functie waarbij het instrumentenpaneel rood oplichtte als je in het rode gebied van de toerenteller kwam. Niet dat je in het rood zou willen komen, maar de 1.5l op deze Clubman is zo stil. Een andere leuke optie zou een turbodrukmeter zijn, maar die kan ik toevoegen.

#26 ·
Ik heb maar een kleine klacht en dat is de grootte van de afstandsbediening - WAAROM! is hij zo groot? Ook voor mij is de automatische start-stop altijd uit moeten zetten, zelfs als hij in de Mid-modus uit staat. Ik ga naar de Green-modus, ik moet hem weer uitzetten.
Ik begrijp dat hij in de groene modus weer wordt ingeschakeld, omdat het een "groene" functie is, maar ik wou dat hij je laatste instelling kon onthouden in plaats van zichzelf te resetten elke keer dat je de motor uitzet :(

#27 ·
Mijn enige klacht over de auto is dat er geen fatsoenlijke plek is om de sleutelhanger te plaatsen, hij rammelt rond in een van de bekerhouders... of als ik en de vrouw een lange reis maken en we allebei drinken, rammelt hij rond in het kleine vakje achter de bekerhouders, de nieuwere BMW 1's etc. hebben een kleine sleuf waarin de sleutel mooi past, wat een geweldige handige functie in deze auto's zou zijn geweest.

En ik zou hem in mijn zak laten, maar dan is het een gedoe om uit de auto te stappen en al je zakken te doorzoeken om de auto weer op slot te doen als je, zoals ik altijd doe, vergeten bent in welke zak hij zit!

#28 ·
Auto start / stop op een handgeschakelde versnellingsbak is het beste, want het gebeurt alleen als de auto in de neutraalstand staat ✌

Domste ding op mijn F56 is dat ik niet alle albums achter elkaar in de juiste volgorde kan afspelen [emoji55]

Maar ik accepteer het

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#30 ·
Het stomste is de achterruitwisserschakelaar... ooit opgemerkt of geprobeerd om hem aan of uit te zetten. Hij is erg glad. Geen groeven of inkepingen om je vingers aan vast te pakken. Mijn vingers glijden steeds weg. Zeer slecht ontwerp. Ze kunnen hier wel een lesje of twee van de Japanse autofabrikanten leren.