Mini Cooper Forum banner

Schuifdak handmatig sluiten

9.3K views 11 replies 7 participants last post by  profseitz  
#1 ·
Ik heb een Mini Cooper S uit 2017. Het schuifdak zit vast open. Het beweegt helemaal niet
Image
. Ik wil het graag sluiten of naar de ventilatiepositie verplaatsen. Ik heb naar foto's van de motor gekeken. Het lijkt erop dat er een grote Torx-schroef zit. Weet iemand wat hier te doen is? Bedankt.

#5 ·
Dit is precies wat de mijne vandaag doet. Ik heb een F55 uit 2016. Ik wilde vandaag het schuifdak openen en het ging erg traag open, wat me zorgen baarde, dus ik wilde het sluiten. Het wilde niet sluiten zonder hulp. De passagierskant beweegt vooruit met stroom, maar dan draait de bestuurderskant en komt de hele constructie vast te zitten. Als ik mijn hand buiten de auto achter de bestuurderskant zet en het glas met een constante snelheid naar voren duw terwijl ik de motor gebruik om te sluiten, kan ik het paneel in de ventilatiepositie krijgen, maar de hoek aan de bestuurderskant zakt niet gelijkmatig naar beneden. Ik heb het vandaag al een paar keer zo geopend en gesloten, op zoek naar iets duidelijks dat de rail zou kunnen blokkeren. Het klinkt alsof er misschien een kabel is gebroken. Ik heb hem deze week net teruggekregen van de garage nadat de motorsteunen zijn vervangen (onderhoud) en de JCW Pro Exhaust Tuning is geplaatst (leuk). Triest om hem terug te moeten sturen.

#7 ·
De pop is een van de kabels die het paneel opent en sluit. De reparatie is een reparatieset voor een schuifdak van ongeveer $300 van Mini, en een hele dag werk om de hemelbekleding en de bekleding te verwijderen, de schuifdakrail te repareren en de hemelbekleding en bekleding te vervangen. Mijn plaatselijke garage rekende in totaal $1.600. Een echte pijn.

#8 ·
De 'pop' is een van de kabels die het paneel opent en sluit. De reparatie is een reparatieset voor het schuifdak van ongeveer $300 van Mini, en een hele dag werk om de hemelbekleding en de bekleding te verwijderen, de schuifdakrail te repareren en de hemelbekleding en bekleding te vervangen. Mijn lokale garage rekende in totaal $1.600. Een echte pijn.
Ik kon de mijne sluiten tot het punt waarop het contact maakt met de voorruit die aan de voorkant is bevestigd door omhoog op het glas te duwen terwijl ik de schakelaar naar voren duwde om te sluiten. Ik merkte op een bepaald punt dat de passagierskant van het schuifdak bewoog, maar de bestuurderskant bleef ergens achter haken. Ik hoorde de 'pop' opnieuw en het leek van de kleine voorruit te komen. Nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe ik hem in de voorruit kan laten vouwen zoals hij normaal doet om volledig te sluiten.

#10 ·
Ongeveer $1.500 bij mijn lokale onafhankelijke Mini-winkel, voornamelijk arbeid. Er is een reparatieset voor het schuifdak die Mini verkoopt met vervangende kabelpatronen voor het schuifdak. Bij de mijne brak er één kant, dus de motor trok het glas aan één kant een beetje op en stopte dan en keerde om. De kit bevat kabels voor beide kanten, dus laat ze allebei vervangen. Het lastige is dat de hemelbekleding naar beneden moet om bij de reparatieplek te komen, en het netjes eraf en weer erop krijgen is vervelend.